Szponzorált tartalom

2020.08.05. 13:25

Hatalmasat nőtt az e-kereskedelem részesedése

Heol

A kialakult járványhelyzet időszakában az e-kereskedelem megközelíthette vagy elérhette a teljes kiskereskedelem 10 százalékos részarányát. Mi várható ezután, és mire számítanak az e-kereskedők?

A GKI Digital és az Árukereső közös kutatásai szerint az előző években az e-kereskedelem mintegy háromszoros sebességgel bővült a teljes kiskereskedelemhez képest; ez magyarázza, hogy az online piac egyre nagyobb részét adja kiskereskedelemnek, a tavalyi évben már 6,3%-ig jutott. A járványhelyzet azonban még inkább felpörgette a webáruházak forgalmát; a karantén-időszakban az online részesedés elérhette vagy megközelíthette a 10%-ot!

A legfőbb kérdés természetesen az, mi várható a következő hónapokban; az e-kereskedelem képes lesz megőrizni a magas forgalmat, vagy visszaesik a gazdasági recesszió mértékével összhangban?

Sokan sokféleképpen gondolkodnak erről a kérdésről. A legtöbben úgy gondolják, hogy a járványhelyzet időszakában elért 50-70 ezer új vásárló komoly segítséget jelent az online szektornak; interneten rendelni továbbra is biztonságosabb, ráadásul egy esetleges második hullám ismét az online tér felé terelné a tömegeket. Sokan viszont úgy gondolják, hogy az e-kereskedelem is megérzi a gazdasági recesszió hatását, ráadásul a novemberi-

decemberi költéseket a közhangulat alaposan megtépázhatja.

Az idei év egyáltalán nem tekinthető szokványosnak. A járvány megjelenése előtt a tavalyi évihez hasonló 16 százalékos növekedési ütemre számíthattunk, azonban már az első negyedév alaposan felülmúlta ezt 21,4 százalékos bővüléssel; a második negyedév pedig 35 százalékot meghaladó növekedést hozott. Ezek az eredmények elsősorban az átterelődésnek tudhatók be; több milliárd forintnyi költés költözött át az online térbe.

Sőt, extra költések is megjelentek. Az Extreme Digital a járványhelyzet első időszakában arról számolt be, hogy jelentősen megnőtt a kereslet a kenyérsütők, tisztítógépek, tisztítószerek és játékkonzolok iránt, a home office és az otthoni oktatás pedig a laptopok eladását pörgette fel korábban nem tapasztalt mértékig.

A hazai e-kereskedők kifejezetten szerencsés helyzetben voltak, hiszen a magyar kormány számos európai országgal ellentétben nem korlátozta a webáruházak működését, csupán az offline szaküzletekkel (is) rendelkező e-kereskedőknek kellett alkalmazkodniuk a rövidített nyitva tartáshoz.

A nagyobb webáruházak kifejezetten gyorsan reagáltak a kialakult helyzetre és a megnövekedett érdeklődésre. Napok alatt elkészítették a biztonságos vásárlással kapcsolatos leírásokat és infografikákat, illetve igyekeztek előtérbe helyezni azokat a termékcsoportokat, amelyek rendkívül hasznosnak bizonyultak a karantén-lét során.

Abban ma már egészen biztosak lehetünk, hogy a 2020-as év a tavalyinál gyorsabb növekedést hoz. Az eddigi trendeket alapul véve nagyjából 22-24 százalékos éves növekedésre számíthatunk, egyenletes növekedésről azonban nem beszélhetünk. A piac szereplői arra számítanak, hogy a következő évben lassuló növekedés mellett fejlődik tovább a hazai e-kereskedelem.

Címkék#hirdetés

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában