2021.05.16. 19:00
Másféle, játékos módszerrel tanulnak Tarnamérán
Különleges nevelési-oktatási koncepciót követ felmenő rendszerben a helyi általános iskola.
Az intézmény egyik tanítója, a gyerekekkel foglalkozó Juhász Emőke elmondta, a Jenaplan nem egy iskolatípus.
– Ez olyan módszer, amely követi a Nemzeti Alap Tanterv előírásait, a kerettanterv kitűzött céljait, ám újszerű, szabadabb iskolai légkörben biztosítja a gyermek fejlődését, tanulmányi előrehaladását – ismertette. Mint közölte, az intézmény vezetője vetette fel az ötletet, hogy alkalmazhatnák ezt a módszert a tanítás során.
– Nem tartottunk az új feladattól, hiszen tudtuk, ez a játékos módszer megkönnyíti a tanulást a diákoknak – fogalmazott. Hozzátette, az óvodai-iskolai átmenetet is nagyban segíti ez a koncepció, hiszen nemcsak a tanórák felépítése, de a tantermi környezet kialakítása – mely az otthonosságot erősíti – sem olyan merev, mint normál esetben.
Jelenleg második éve tanulnak e szerint első osztályos koruktól a diákok, akik a negyedik évfolyamig szöveges értékelést kapnak munkájukra. A harmadik évben félévkor és tanév végén ez kiegészül érdemjegyekkel is. Szavai szerint a szöveges értékelés nagy előnye, hogy az sokkal árnyaltabb képet ad a tanuló tudásáról.
Az elmúlt időszak járványhelyzetét tekintve úgy vélte, jól működött a rendszer annak ellenére is, hogy nem volt jelenléti oktatás. Megtarthatták a reggeli körbeszélgetéseiket, a gyerekeknek prezentációkat készített, így igyekezett megteremteni az iskolai hangulatot, mintha együtt oldanák meg a feladatokat. Főként azért, mert csoportos és páros munkákat végeznek.
– A diákok nagyon élvezik az órákat, a megadott feladatokat, amelyek remekül fejlesztik őket – jelentette ki Juhász Emőke.