2011.05.07. 18:29
Léghajtás: a Gyalogkakukkot nem érték utol az idei Pneumobilon
Szombaton Egerben rendezték meg a hagyományos tavaszi pneumobil viadalt. Az Érsekkertben harmincöt, különféle elképzelés szerint kialakított járgány rótta a köröket.
[caption id="" align="alignleft" width="350"] Idén 35 léghajtásos járgány versenyzett az egri Érsekkertben. Fotó: Lénárt Márton
[/caption]
A legjobb konstrukcióért járó díj a Műszakik (BME) birtokába került. A zsűri a kategóriagyőztesek közül a Gyalogkakukkot ítélte a legjobbnak, a vándorserleg tehát a fővárosba került. - Sokat léptek előre technikailag a csapatok, kivétel nélkül mindegyik, ötletes, elgondolkodtató, máshol is használható megoldásokkal is találkoztunk. Biztonságtechnikailag, megjelenésben és műszaki kivitelben is nagy a fejlődés. Jövőre is lesz verseny, de még sok a nyitott kérdés - értékelt Tamás Endre főszervező.
- Elégedettek vagyunk az idei teljesítménnyel, bár a két gyors számot nyerni szerettük volna, sajnos közbejött a baleset. Normálisan működött az automata váltónk, a távolságiban pedig egy picit segített a beépített intercooler, az ötödik hely szép ahhoz képest, hogy a gyorsaságiakra terveztük a járművet. Jövőre alaposan megváltozik csapatunk, teljesen új gépet építünk, megpróbálunk hasonlóan forradalmit kitalálni, mint a Gyalogkakukk - mondta el Szabó Tibor, a BME tanára.
A nagy rivális Debreceni Széllovagok szintén örültek a jó eredményeknek (számos különdíjat is bezsebeltek), hiszen a teszteken nem úgy nézett ki, hogy ennyire jól mennek majd. - Most nagyon kellett a négy kerék, ezt megmutatta az ügyességi számban a háromkerekesek szenvedése és balesete. Reggel az időmérő után is hegesztenünk kellett, úgyhogy éppcsak ki tudtunk gurulni a távolsági futamra, amelyet meg is nyertünk. Jónak tűnik a konstrukció, de jövőre újat találunk ki, mi eddig is minden évben másik géppel érkeztünk. A csapat jó része is kicserélődik majd. A végzősök biztosan találnak munkát, talán Egerben is - fejtette ki Forró Balázs, az egyik Széllovag.
A futamok mellett voltak szórakoztató programok is, a délután fénypontja a szürkülő és hűvös időben Szekeres Adrien fellépése volt.
A kategóriák legjobbjai:
Legeredetibb konstrukció:
1. Műszakik (BME)
2. Dömper (Kecskemét)
3. Aether (Nagyvárad)
Távolsági futam:
1. Debreceni Széllovagok 10,5 km
2. Metálmobil (Marosvásárhely) 9,28 km
3. Lezs-Air (Óbudai Egyetem) 6,5 km
Ügyességi:
1. Debreceni Széllovagok 44,873 mp
2. Kecskeméti Fütyülős 48,484 mp
3. Dömper
(A Gyalogkakukk a baleset után 46,642-t ért el)
Gyorsulási:
1. Gyalogkakukk 29,688 mp
2. Debreceni Széllovagok 30,465 mp
3. MK Laren 32,121 mp
Lepufogó:
1. Entrópia (Miskolci Egyetem) 47,495 mp
2. SzE Air Soft (Széchenyi István Egyetem, Győr) 48,655 mp
3. Lotus (Nagyvárad)
(Debreceni Széllovagok 41,136)
Különdíjak:
Eger Város Különdíja a legötletesebb kostrukciónak: Silver-Sting (Dunaújváros)
Legjobb távolságbecslő: Debreceni Széllovagok
Legjobb maximális sebességet megbecslő: SzErlines (Győr)
A Gépipari Tudományos Egyesület Különdíja: Prérifarkas (Marosvásárhely)
Az Optimus Plus Kft. különdíja: Gyalogkakukk
A Gumibörze Kft. különdíja a legjobb futóműért: Műszakik (BME)
Közönségdíj: Gyalogkakukk
A kategóriagyőztesek külföldi utazást is nyertek.