Eger

2018.06.08. 14:00

Intermodális csomópont: a kezdéshez még pár aláírás hiányzik

Teljes átalakulás vár a vasútállomásra, megújul az autóbusz-állomás, és ­jelentős erőfeszítéseket tesznek a kettő közti gyalogos- és helyközi közlekedés fejlesztésére.

Lőrincz Rebeka

Forrás: Heves Megyei Hírlap

Fotó: Berán Dániel

A megyeszékhelyen kialakítandó közlekedési csomópont gondolata közel egy évtizede merült fel; az önkormányzat 2010-ben nyújtott be először pályázatot, s a következő év tavaszán 80 millió forint támogatással indították el az előkészítési folyamatokat. Három éve az intermodális csomópont (IMCS) a kormány Modern Városok Programjának része lett, majd tavaly novemberben megszületett a hivatalos megállapodás a felelős állami szervvel. Ennek értelmében közbeszerzési eljárást indítottak a tervek elkészítésére, melyet a legfrissebb információk szerint a Trenecon Kft. nyert meg. A cég 193 millió forintból vázolja majd fel a konstrukciót, melyre papíron két éve van, ugyanis 2020 és 2022 közt már a terepmunkáé lesz a főszerep.

Folyamatosan körvonalazódnak az elképzelések

A tervekről legutóbb még csak annyit tudtunk, hogy a jelenlegi vasútállomás területe fogja a csomópont magját képezni, azonban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a közelmúltban újabb részleteket fedett fel a fejlesztésekkel kapcsolatban. A korábbi híresztelésekkel ellentétben nem szűnik meg a központi buszpályaudvar, a hangsúly sokkal inkább a két terület átjárhatóságának javítására és a kapacitás bővítésére terelődik.

A buszpályaudvar a belvárosban megmarad, de lesznek átalakítások Fotó: Huszár Márk

A NIF beszámolója szerint a buszállomáson legkevesebb négy új helyközi érkezőállás, tíz induló- és ugyanennyi tárolóállás, valamint négy pihenőállás kialakítását tervezik, ugyanakkor a vasútállomás területén is helyet kap tizenegy helyi és helyközi buszindító állás és négy leszállóhely. A jelenleg használt főépület átépítve, kibővítve áll majd új feladatai szolgálatába, a peronokat pedig akadálymentesítve, felújítva vehetjük használatba.

Jó hír az autóval közlekedőknek a kilencvennyolc P+R parkoló, melyet ugyanide szánnak, a kerékpárosok számára pedig a bicikliút-hálózat bővülése – ezt minimum fél kilométeren tervezik.

Megindulnak lassan a tömött sorok

Az egri közlekedés egyik fő problémáját a legendásan rosszul funkcionáló útkereszteződések jelentik, melyek hosszas ácsorgást, türelmetlen sorokat eredményeznek a város több fontos csomópontján. Az IMCS-t érintő kérdéseinkre adott válaszában az önkormányzat kifejtette: a probléma felszámolása érdekében megújul a Sas út, a Kertész–Hadnagy kereszteződés, később a Kertész út maga is, valamint rendezik a Kertész–Sas–Kistályai úti csomópontot is.

A vasútállomás területén létesülő központ jobb elérhetőségét több új közúti kapcsolat szolgálja majd, melyeket a Vasút utca–Állomás tér csomópontban, illetve a Deák utca–Hadnagy utca, a Vasút utca és a Mátyás király út vonalán terveznek kialakítani.

Még mindig várat magára

A kivitelezésre alkalmas tervek elkészítése csak a támogatási szerződés megkötését követően indulhat el – írja a NIF arra hivatkozva, hogy a lebonyolított közbeszerzési eljárás még mindig csak feltételes módban valósult meg.

– A projekt forrásigényét tekintve kormányzati döntések szükségesek – adta tudtunkra az önkormányzat. – A beruházást illetően igen sok még a kérdés, melyekre csak a tervezési munka befejezése, az engedélyek megléte után lehet felelni.

Többek közt arra, hogy mikor és hogyan kezdik meg az építkezési munkálatokat, és milyen változásokra számíthatunk ez idő alatt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!