2019.04.01. 16:15
A 14. Eger rali győztesének egyetlen problémája akadt
Az utolsó méterekig izgalmas küzdelem zajlott a helyezésekért a 14. Credobus Eger ralin. A verseny nagy győzteseit és veszteseit szólaltattuk meg.
Győztesként Vincze Ferenc fogadhatta a gratulációt Fotó: Lénárt Márton
– Higgadtnak kellett maradni, hogy tudjunk tempósan haladni, de nem is dobjuk el az autót – vélekedett a verseny győztese, Vincze Ferenc, akinek egyetlen apró problémája akadt. – Nem értünk hozzá semmihez az egész hétvége alatt, a Skoda nagyon jól viselkedett. A harmadik gyorsasági szakasz egyik kanyarjában túlcsúsztunk, mert meghibásodott a kézifék, de a fiúk hamar orvosolták a hibát.
Mindössze 8,8 másodperccel szorult a második helyre a Forddal versenyző Turán Frigyes. Másképp is alakulhattak volna a dolgok, ha nem küszködik kisebb-nagyobb problémákkal.
– Nem volt gondmentes versenyünk. Körülbelül négy kilométert mentünk defektes kerékkel, később eltaláltam egy lassítót, amivel időt veszítettem, ráadásul tíz másodperces büntetést is kaptunk érte. De nagyon jó meccs volt, borzasztó jó hétvégét zártunk – foglalta össze a verseny történéseit az ezüstérmes.
A 2019-es Eger-rali eredményhirdetése
Peches hétvégét fogott ki a címvédő Hadik András, ugyanis már a harmadik gyorsasági szakaszon elnémult alatta a Ford.
– Egy villamossági hibánk volt, a kábelköteget majd ki kell küldenünk a gyárba. Legalább a második napot be tudtuk fejezni és gyűjtöttünk valamennyi pontot – fogalmazott a miskolci versenyző, aki vasárnap visszaállt a versenybe. A szuperrali szabályainak köszönhetően jelentős időbüntetést kapott, így arra koncentrált, hogy a pluszpontokat jelentő utolsó gyorsasági szakaszon jó eredményt érjen el.
Ollé Sándor nevét hol az abszolút második, hol a hatvanadik hely környékén kellett keresni, mégsem volt elégedetlen.
Eger-rali 2019 (vasárnap)
– Kaotikus volt ez a verseny számunkra. Becsúsztunk az árokba, büntetést kaptunk útvonalelhagyásért, de itt vagyunk a célban. Frici barátom rábeszélt, hogy Hankook gumival versenyezzek, és igaza volt – vélekedett Ollé, akinek lánya, Rebeka diktálta az itinert.
A leglátványosabb bukást Szauer Gergő mutatta be, aki Verpelét és Egerszalók között borította tetőre a Peugeot-t, majd miután megállapította, hogy az autó nem sérült meg, visszaállt a versenybe. Az addig a kategória első helyén autózó versenyző tempóját jelzi, hogy később két alkalommal is olyan időt tudott autózni a mindössze 185 lóerős versenyautóval, amellyel befért az abszolút értékelés első húsz helyezettje közé.
Eger-rali 2019 (szombat)
– Egy leheletnyivel később fékeztem, mint kellett volna, és ez már nem fért bele – vallotta be a fiatal pilóta. Szauer Gergő azt is elárulta, hogy szenzációs élményt jelentett számára a gyári versenyautó vezetése.
Eger-rali 2019 (péntek)