Marosvásárhely

2018.11.22. 07:47

Erdélyben játszódó klasszikus számítógépes kalandjáték készül

A Gibbous: A Cthulhu Adventure című játék magyar szereplőket, a magyar kultúrát is megjeleníti, és igyekszik autentikus képet adni a Drakula-sztorikkal átitatott, torz Erdély-imázs helyett.

Erdély építészeti örökségét és tájait, sokszínű kultúráját idézi meg egy marosvásárhelyi fejlesztésű számítógépes kalandjáték, a Gibbous: A Cthulhu Adventure. A játékot fejlesztő Stuck In Attic kreatív igazgatójával, Liviu Boarral a Maszol készített interjút. A beszélgetés során az igazgató ismertette a játék történetét és az ötlet eredetét. Mint mondta,

a játékot H. P. Lovecraft Cthulhu-mítosza inspirálta,

„pontosabban egy gonosz kötet, amelyet ő hozott létre Necronomicon címmel. A könyvet egy kétbalkezes könyvtáros találja meg a történet szerint, aki egy varázslat felolvasásával véletlenül átalakítja a macskáját, Kitteh-t egy beszélő-mozgó förtelemmé. Innen kezdődik minden – a szereplők útra indulnak, hogy visszaváltoztassák, eközben pedig bejárják a világot, egyre mélyebb és mélyebb összeesküvésekkel találkoznak és természetfölötti veszélyekkel.”

Hogy helyszínképp miért Erdélyt választotta, arról Boar elmondta, hogy Marosvásárhelyen számos ijesztő – és, sajnos, tönkrement – épület van, „amelyek szépen keverednek Lovecraft sajátos horror-brandjével. Egészen hiteles gótikus horrorfilmet lehetne forgatni Marosvásárhelyen” – magyarázta. Hozzátette: a játék vizuális elemeket kölcsönönöz olyan városoktól, mint Marosvásárhely, Segesvár, Berethalom, Szaplonca, és jól felismerhető lesz benne a környék emblematikus épületeinek némelyike is. Mint mondta: „A játék kibővített változata egy elektronikus művészeti könyvet is tartalmaz majd, amelyben részletezem, hogy melyik helyszín honnan származik.”

A játék nyelve angol lesz, megfűszerezve román és magyar kifejezésekkel (de románul és magyarul is elérhetővé teszik).

Boar rámutatott, hogy a magyar kultúra is megjelenik majd a játékban. „Arra törekedtünk, hogy sokszínűek legyenek a szereplők és bemutassák az Erdélyben élő kultúrákat, legyen szó magyarokról, cigányokról és így tovább. Az egyik kedvenc karakterem István, egy fogadó társtulajdonosa, amelynek a neve Hanul Vieții (Az élet fogadója).”

Az igazgató beszámolt arról is, hogy a játékot bemutatták a londoni AdventureX-en, a legnagyobb, európai narratív játék-konferencián, ahol sokak tetszését elnyerte.

A Gibbous: A Cthulhu Adventure megjelenését 2019 elejére tervezik a Steamen és GoGon, és az alkotók reményei szerint később mobiltelefonokon és konzolokon is elérhető lesz.

A teljes interjú a Maszol oldalán olvasható.

Borítókép: képkocka a játék előzeteséből. Forrás: Youtube

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában