Tehetséggondozás

2023.06.25. 10:31

A mátrafüredi három nővér színielőadását élőben láthatták a szülők

Sikeres tehetséggondozó program zárult a mátrafüredi erdészeti technikumban.

Sz. Sz. I.

A füredi három nővér előadásának címszereplői

Forrás: Északi ASzC Mátra Erdészeti Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

Az Északi ASzC Mátra Erdészeti Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium nem csak az idei tanévet zárja júniusban, hanem egy sikeres, a Nemzeti Tehetség Programban lezajlott Tehetséggondozás a Vadas Jenő Kollégiumban elnevezésű projektet is, tájékoztatta portálunknak Gembiczkyné Gál Irén projektvezető, a kollégium vezetője. Mint mondta, közel 5 millió forintból megvalósuló komplex program a következő tevékenységeket foglalta magába: létrejött és működött egy színjátszókör, az intézmény előadókat hívott a természetfotózás kedvelőinek, s a diákok felkeresték a Mátra történelmi helyeit.

– A pályázat lehetővé tette, hogy az intézmény külső előadókat hívjon a fotóművészet témakörében, melynek köszönhetően az érdeklődő diákok fejleszthették tudásukat, elleshették a fotóművészek titkait. A színházkedvelő kollégisták két színdarabot tekintettek meg Budapesten a Nemzeti Színházban, illetve a Kolibri Színházban, s aztán drámapedagógiai foglalkozáson vettek részt. A több száz kilométerről érkező kollégisták ellátogattak a Mátra Múzeumba a Gyöngyös város történetét bemutató kiállításra, és megismertek számos mátrai történetet. Felfedezték a Mátrafüred közelében található történelmi helyeket, és kihelyezett történelemórán dolgozták fel az ismereteket. A félév során az intézmény aulájában fotókiállítást szerveztek. A tanulók elkészítették túráik után a Mátra történelmi helyeit bemutató posztert. A színtársulat tagjai előadtak egy színdarabot, melyről filmfelvétel is készült, és a streaming segítségével a szülők is megtekinthették otthonról – részletezte Gembiczkyné Gál Irén.

A projektvezető arról is beszélt, hogy ezek a programok támogatták a művészetek, illetve a társadalomtudományok iránt elkötelezett tanulókkal történő differenciált foglalkozásokat. Lehetőséget teremtettek az érdeklődő diákoknak, hogy kedvenc területükön még inkább el tudjanak mélyedni egyes témákban. Kiemelt jelentőségű volt a projekt során az élmény-, a tevékenységközpontú és az interaktív módszerek alkalmazása, tette hozzá Gembiczkyné Gál Irén.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában