Hírek

2005.07.23. 07:29

Kirobbantották a fővárosi metróháborút

A Reggel keddi cikke után kitört a fővárosi metróháború. A vitabombát a Szilágyi út nyolcszáz méteres szakaszának felújításáról szóló cikkünk robbantotta ki. Ebben Szálka Miklós (Fidesz) kijelentette, a hármas metró nyomvonalán aszfaltoznak egymilliárd forintért, ami pénzkidobás. Mivel a Görgey Artúr és a Fóti út közötti szakaszon a metró a földfelszínen fog haladni.

Zsidai P.

Az érvek egyre kilátástalanabbá váló összecsapásába azóta a következők kapcsolódtak be. Vajda Pál főpolgármester-helyettes, Derce Tamás, Újpest polgármestere, Rákai József, a tervező Metróber főmérnöke, Wintermantel Zsolt, a Fidesz frakcióvezető-helyettese. A teljes igazság birtokába azonban nem fognak kerülni az olvasók. Már abban sincs egyetértés, hogy a 14-es villamos vonala valóban alkalmas-e a metrókocsik fogadására. Szálka szerint a rákospalotai vasútállomástól igen. Vajda Pál szerint csak Káposztásmegyer I. és II. között. A tervező cég szakembere szerint legfeljebb a Régi Fóti úti vasúti híd melletti felüljáró bírná el, a vágányok nem. Ezt a kérdést nem lesz könnyű tisztázni, pedig ha sikerülne, legalább belátható lenne, milyen távol van a hármas metró befejezése.

Vajda Pál közleményében megjelölt egy időpontot: 2015-öt, ami után uniós támogatással kezdődhetne a kivitelezés. Szabó András, a főváros közlekedésfejlesztési alosztályának munkatársa viszont ténnyel szolgált lapunknak. Közölte: a Szilágyi út felújítását az újpesti önkormányzat kezdeményezte, mivel azon része gyakorlatilag járhatatlan. Nem tudja átvezetni a forgalmat.

Kalapáccsal verte volna

Vajda Pál kérdésünkre elmondta, a Szilágy út felújítása már négy évvel ezelőtt napirenden volt. Ekkor épült meg az M0-s északi gyűrű Szilágy úti lehajtója. – Az újpesti polgármester akadályozta meg a felújítást. Azt mondta, kalapáccsal veri szét, ha leaszfaltozzák azt a szakaszt. A forgalom növekedésére, az ingatlanok értékvesztésére hivatkozott, amelynek az ellenkezője igazolódott be – emlékezett a Reggelnek.

Zsidai P. Kalapáccsal verte volna Vajda Pál kérdésünkre elmondta, a Szilágy út felújítása már négy évvel ezelőtt napirenden volt. Ekkor épült meg az M0-s északi gyűrű Szilágy úti lehajtója. – Az újpesti polgármester akadályozta meg a felújítást. Azt mondta, kalapáccsal veri szét, ha leaszfaltozzák azt a szakaszt. A forgalom növekedésére, az ingatlanok értékvesztésére hivatkozott, amelynek az ellenkezője igazolódott be – emlékezett a Reggelnek. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!