Hírek

2007.09.07. 18:59

Alonso volt a leggyorsabb a szabadedzésen

A spanyol Fernando Alonso érte el a legjobb köridőt a Forma-1-es Olasz Nagydíj második pénteki szabadedzésén, Monzában. A vb-cím védője mögött a McLaren-Mercedes másik pilótája, a pontversenyben élen álló brit Lewis Hamilton volt a második, Giancarlo Fisichella, a Renault olasz versenyzője pedig a harmadik leggyorsabb.

Éber Sándor

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Alonso és de la Rosa is belekeveredett a kémbotrányba.
[/caption]Az első szabadzésen még Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája volt a legjobb, őt csapattársa a brazil Felipe Massa követte, és ekkor még csak a harmadik negyedik helyen volt a két McLaren-Mercedes pilóta, Hamilton, illetve Alonso.
„Ma jól alakultak a dolgok” – nyilatkozta a pénteki edzés után Alonso. „A múlt heti teszt után volt elképzelésünk a teljesítményünkről, s bár a körülmények azóta némiképp megváltoztak, jobban értjük a versenybeállításokat. Elégedett vagyok az autóval. Délelőtt veszítettem némi időt, míg a csapat orvosolt egy kisebb problémát a kormányművön, de ez a végeredmény vonatkozásában nem zavart sok vizet” – mondta a spanyol pilóta.

„Végigmentünk a beállításokkal és a gumikkal kapcsolatos munkán, s már van némi rálátásunk a hétvégi versenyképességünkre” – értékelte teljesítményét Hamilton. – Az autót jónak éreztem és már ma is sikerült előrelépnünk. Azonban mivel nem tudhatjuk, hogy ki mit csinált, a holnapi kvalifikációig igyekszünk további javulást produkálni.” – fogalmazott a világbajnoki ponttáblázat éllovasa.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken nyilvánosságra hozta azt az augusztus 31-i levelet, melyben együttműködésre szólította fel a Forma-1-es McLaren-Mercedes pilótáit a kémügy tisztázása érdekében. Max Mosley, a FIA elnöke ugyanolyan tartalmú írást küldött a címvédő Alonsónak, az idei pontversenyben vezető Hamiltonnak és a tesztpilótának, Pedro de la Rosának. Ebben a sportvezető ígéretet tesz arra, hogy a versenyzőket semmilyen hátrány nem éri, ha együttműködésükkel segítik az ügy tisztázását és elárulják, milyen információkhoz jutottak hozzá a Ferrari titkos fejlesztési terveiből és ezek közül, miket, hogyan használtak fel. Mosley levelében figyelmeztette őket, ha később derül fény arra, hogy érintettek az ügyben, de ezt nem vallották be, komoly szankciókra számíthatnak. A sportvezető levelét azzal zárta, hogy olyan információk birtokába jutott, melyek alapján feltételezhető, hogy a McLaren-Mercedes pilótái sokat tudnak erről az ügyről.

Az „Auto und motorsport” című szaklap csütörtöki internetes kiadása szerint Alonso és de la Rosa keveredett bele a kémbotrányba. Az újság úgy értesült, hogy a tesztpilóta e-mailen küldött el fontos részleteket a Ferrari fejlesztési terveiről Alonsónak. A levelezésből állítólag kiderül, hogy a McLaren-Mercedes már márciusban felhasználta a Ferraritól származó információkat saját autói fejlesztésére.
A wokingi istálló közleményben reagált a nyilvánosságra hozott levélre. Ebben leszögezte: az ügyvédek tanácsára a vizsgálat lezárásáig senki sem nyilatkozik ezzel kapcsolatban a Motorsport Világtanács (WMSC) jövő csütörtöki üléséig.
„Ez egy hazugság – tagadta viszont a vádakat Alonso, aki szerint az sem igaz, hogy szabad távozása érdekében örülne csapata kizárásának. – Ha a csapatot büntetik, engem büntetnek. Azért vagyunk itt, hogy mindkét pontversenyt megnyerjük, és a McLarennél engem is beleértve mindenki biztos abban, hogy semmiféle szankció nem lesz” – mondta a tavalyi világbajnok. Monzában viszont már azt mondta az újságíróknak, hogy versenyezni jött, s nem interjúkat adni.
 
A kémügyként elhíresült történetben Nigel Stepney, a Ferrari korábbi technikai fejlesztésekért felelős mérnöke 780 oldalas dokumentumot adott át Mike Coughlannek, a McLaren-Mercedes azóta már menesztett vezető mérnökének. Az anyag a Ferrari titkos fejlesztési terveit tartalmazta. Az ügy úgy pattant ki, hogy Coughlan felesége egy másolószalonban sokszorosíttatta a dokumentumokat. Az üzlet munkatársa, amikor meglátta az anyagot, értesítette a Ferrari illetékeseit.
Tovább is pedzegetik, hogy a McLaren-Mercedes-szel megromlott viszonya miatt Alonso tovább áll a wokingi istállótól. Ezt erősítette meg Giancarlo Fisichella nyilatkozata is, aki szívesen versenyezne ismét Alonso csapattársaként a Renault színeiben, pedig a vezetőség egyelőre még nem hosszabbította meg az olasz pilóta szerződését a 2008-as idényre.
„Rengetegen beszélnek Fernando visszatéréséről” – mondta a 34 éves római születésű versenyző Monzában. – Azonban érvényes szerződés köti a McLarenhez, és nem lesz egyszerű kibújni kötelezettségei alól. Abban sem vagyok biztos, hogy ez lenne számára a legmegfelelőbb választás, látva a McLaren és a Renault csomagja közti óriási különbséget. Jelenleg a Renault-nak hatalmas löket kellene ahhoz, hogy felérjen riválisai szintjére. Azonban csak abban az esetben örülnék Fernando visszatérésének, ha továbbra is a csapattal maradhatok” – tette hozzá Fisichella.
Ha a kétszeres világbajnok tényleg visszatérne egykori csapatához, a vezetőségnek választania kellene Kovalainen és Fisichella között, ugyanis három versenyző nehezen fér el egy csapatban.
A Renault sajtószóvivője továbbá cáfolta Fisichella kijelentését, miszerint csapata akár már a hétvégén meghosszabbíthatja szerződését.

Eredmények:

2. szabadedzés, az élcsoport:

1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:22.386 p

2. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:23.209

3. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 1:23.584

4. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) 1:23.599

5. Nico Rosberg (német, Williams) 1:23.679

6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:23.722

1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:22.386 p

2. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:23.209

3. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 1:23.584

4. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) 1:23.599

5. Nico Rosberg (német, Williams) 1:23.679

6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:23.722

Alonso és de la Rosa is belekeveredett a kémbotrányba. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!