Hírek

2009.01.26. 06:15

Massa: minden korábbinál nagyobb szerep jut a pilótáknak

Kétségtelenül különleges év lesz az idei a Forma-1-ben: meglehetősen későn kezdődik csak a világbajnoki sorozat (március 29-én, Melbourne-ben rendezik a nyitó Grand Prix-t), számtalan szabálymódosítással. Ugyancsak eltérve az utóbbi évek gyakorlatától, a máskor az új autóját szinte mindig utolsóként bemutató Ferrari ezúttal megelőzte a mezőnyt: már január 12-én megismertette – ezúttal nem látványos bemutatón, hanem az interneten keresztül – az új csodajárgányt.

dt

[caption id="" align="alignright" width="235"] Felipe Massa bízik az új autóban. FOTÓ: AFP
[/caption]A Ferrari idei autója az F60 fantázianevet kapta, utalva arra, hogy a 2009-es lesz a maranellói istálló hatvanadik idénye a világbajnoki sorozatban – hatvanból. A szakértők szerint a Ferrarinak minden korábbinál nehezebb lesz ismét nyernie. Erre utalt Stefano Domenicali csapatfőnök is: „Olyan világbajnoki sorozat áll előttünk, amellyel kapcsolatban nagy a bizonytalanság. Latolgatjuk az esélyeket, de még keveset tudunk a szereplőkről.”

Az F60-as teljesen másként néz ki, mint a 2008-as modell – elsősorban az aerodinamikai mutatókkal kapcsolatos szabálymódosítások miatt. Felipe Massa, aki tavaly egyetlen ponttal veszítette el a világbajnoki címet Lewis Hamiltonnal szemben, érdekes gondolatot osztott meg a sajtóval az első tesztelése után: „Számomra világos, hogy a pilótáknak minden korábbinál nagyobb szerep jut az új helyzetben.”

Hamilton visszatért

A világbajnoki cím védője, Lewis Hamilton kéthónapos szünet után ismét Forma–1-es autóba ült. A dél-portugáliai versenypályán, Algarvében 81 kört ment a McLaren új autójával, az MP4–24-gyel. „Jó volt újra beülni az autóba, s dolgozni a csapattal. Nagyon hosszúnak tűnt a két hónap, de talán mégis rövid volt, mert minden mozdulat újra gyorsan rutinszerűvé vált” – mondta a 24 éves világbajnok. Bár adódtak még apróbb technikai problémák az autóval, a kezdet biztató.

Ami a többi csapatot illeti, a Toyota (TF109), a McLaren-Mercedes (MP4–24), a Renault (R29), a Williams-Toyota (FW31), valamint a BMW Sauber (F1.09) már ugyancsak bemutatta az új autóját. A Red Bull-Renault (RB5) ezt február kilencedikére, a Toro Rosso-Ferrari (STR4) valamikorra februárra, a Force India-Mercedes (VJM02) márciusra tervezi. Ami a pilótákat illeti, már csak az kérdéses, hogy a Toro Rossónál ki lesz a második számú versenyző Sébastien Buemi mellett. (A csapat megpróbálta visszacsalogatni a kolumbiai Juan Pablo Montoyát az F1-be – sikertelenül.) A mindössze húszéves svájci egyébként újonc, s országa első képviselője 1995 óta a Forma–1-es pilóták között.

A nagy csapatoknál nincs változás: a Ferrarinál Massa és Räikkönen, a McLarennél Hamilton és Kovalainen, a BMW-nél Kubica és Heidfeld, a Renault-nál Alonso és Piquet versenyez majd. Az egyetlen fontos változás, hogy Sebastian Vettel a Toro Rossótól átszerződött a Red Bullhoz.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!