Közélet

2012.03.03. 06:17

Máris változtattak az új egri buszmenetrenden

Vannak pozitív változások, de csak egy szűkített, "kicsontozott" menetrendre van most pénz.

Guti Rita

– Több munkaadó is megkereste a társaságot azzal az igénnyel, hogy a módosított menetrendben a műszakváltásokhoz igazodva korrigálják a buszindulásokat – mondta Pintér Lajos, az Agria Volán személyszállítási üzletág-igazgatója. Megtették. Remélik, hogy az egymáshoz közel dolgozó nagyobb cégek is rugalmasak lesznek, és összehangolják a munkaidőt. Hozzátette: egyelőre nem terveznek a most életbe lépett menetrendi változásokon kívül egyéb módosításokat, de az tény, hogy év közben forrásokat kell még találniuk, hiszen a most életbe léptetett takarékoskodási intézkedések nem fedezik teljesen megnövekedett költségeiket.

– Nem ilyen menetrendet álmodtunk, amikor tavaly tanulmányt készíttettünk arról: hogyan lehetne az egri tömegközlekedést költséghatékonyabbá, menetrendjét korszerűbbé tenni. Az év elején azonban be kellett látnunk: az optimalizált új menetrend bevezetéséhez a városban működő közlekedési cég büdzséjéből ehhez 80 millió forint hiányzik – mondta Rázsi Botond alpolgármester.

[caption id="" align="alignleft" width="350"] Ha nem találnak évközben pénzt a költségvetési lyuk betömésére, akár emelkedhet is a jegy díja, szűkülhet a kedvezmények köre. FOTÓ: ÖTVÖS IMRE
[/caption]

Hozzátette: az új menetrend sok eleme például az ütemesség, a torlódások megszüntetése az optimális menetrendben is benne volt, a takarékosban is benne van. Ez pozitív változás, de sajnos csak egy szűkített, "kicsontozott" menetrendre van most pénz. Így van ez annak ellenére, hogy az önkormányzat a korábbi évekhez képest 19 millió forinttal többet tett hozzá a volán költségvetéséhez. Az idén 69 millió forintot költenek erre. Önmagában ez nem tudja ellensúlyozni a költségek növekedését.

A hiányzó 80 millió forintból a takarékosabb menetrend bevezetésével 40-et tudtak lefaragni. A maradékot év közben kell előteremteni. Egyrészről a város polgármestere lobbizik a többi megyei jogú város polgármesterével egyetemben azért, hogy az állam a fővároshoz képest arányosabban támogassa ezeknek a településeknek a helyi közlekedését. A másik lehetőség, hogy a kedvezmények átalakításával, esetleges jegy vagy bérletáremelésekkel kényszerülnek majd kompenzálni a költségnövekedést, vélte az alpolgármester.

További részleteket a Heves Megyei Hírlap szombati (02.03.) számában olvashat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!