2013.11.22. 16:30
Manók, tavasz, virágok, s közben halkan szól a dzsessz
A kis manó még fejre is áll, hogy sikerüljön a mágia, de bájos ügyetlenségében végül magára önti a matériát, s így a kobakján nő virág...
A kis manó még fejre is áll, hogy sikerüljön a mágia, de bájos ügyetlenségében végül magára önti a matériát, s így a kobakján nő virág. Társa sem jár nagyobb szerencsével, miután kiborul a víz, hernyóvá változik. Ismét méhe néne segít, hiszen ő tudja, a tavasz elhozza a varázslatot. A csoda meg is történik: az elvetett mag kikel, gyönyörű virág nő ki belőle, a rontás elmúlik, s boldog a mese vége. Kis szurka-piszka azért még belefér a zárás előtt, amikor is elhangzik: néhányan azt hiszik, hogy amíg a nő „hisztiz és zokog”, a férfi dolga, hogy tűrjön. Aztán helyreáll az egyensúly, kiderül, nem érdemes undoknak lenni.
[caption id="" align="alignleft" width="360"] Varázslatos kalandok szemtanúja lehet a publikum FOTÓ: GÁL GÁBOR
[/caption]
A bábszínház kifejezetten a gyermekekhez szól az előadással, ugyanakkor koránt sem leereszkedve. Ennek fontos bizonyítéka, hogy a három fiatal bábszínész munkája, akik e darabban mutatkoznak be a közönségnek, komolyan véve a feladatukat. Képesek közösen dolgozni, egymást munkáját segítve, kiegészítve. Mi több, nemcsak a Csonka Erzsébet tervezte bábokkal játszanak, ők maguk is részesei az előadásnak, „összekacsintanak” a manókkal.
Jól szólnak a verses szövegek is, persze a szerző neve garancia is a játékos szó-virágokra (sic!). A publikum szép képekben gyönyörködhet, nagy öröm, hogy a világításon sem „spóroltak” az előadás készítői. No de ami igazán csoda, az a muzsika. Németh János már többször bizonyította a Harlekinben, hogy munkája nem „csak” a potméterekkel kapcsolatos, hanem a hangszerekkel is. Láthattuk-hallhattuk gitározni, hangeffekteket megszólaltatni, ezúttal azonban olyan dzsesszzenét komponált, amit talán CD-n is ki lehetne adni, hogy apa-anya (meg talán a gyermekek) az előadás után is hallhassák.