heves megye

2021.07.09. 19:00

Előfordult, hogy vettünk matricát, mégis büntettek

Sz. Sz. I.

Az online befizetések egyre nagyobb teret hódítanak, és kellő gondosság mellett biztonságosak. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) tájékoztatása szerint azonban ritkán, de előfordulhat, hogy ha valaki megfelelő módon, online megvásárolja az autópálya-matricát a járművére, s a bankszámlájáról ki is fizeti az árát, az hozzájuk nem érkezik meg. Mivel díjköteles úton közlekedett, ilyenkor pótdíjfizetési felszólítást küld a cég.

A NÚSZ szerint ilyen esetek hátterében jellemzően technikai probléma áll, melyet az ügyfélszolgálatuk munkatársai derítenek ki. A szolgáltató arra hívja fel a figyelmet, hogy az ügy kivizsgálásához az érintett személy adatai és elérhetőségei, illetve a járműve forgalmi engedélye mellett több dologra is szükség van. Kell egy képernyőfotó a visszaigazolásról, illetve tranzakcióról, és banki igazolás arról, hogy megtörtént a levonás a számláról. Továbbá, internetes vásárlás esetén meg kell nevezni az igénybe vett felületet.

Ha az illető telefonon vásárolt, akkor meg kell adnia a mobilszolgáltatót és a telefonszámát, a hozzá tartozó előfizetői névvel és címmel, amelyről a tranzakciót indította.

Amint bebizonyosodik, hogy technikai problémáról volt szó, a NÚSZ a pótdíjat visszavonja, és a megvásárolt e-matrica érvényessé válik az eredetileg megváltott időpontig. A cég szerint fontos tudni, hogy vannak szolgáltatók, amelyek csak lefoglalják az e-matrica árát, azt csak sikeres átutalás esetén vonják le ténylegesen. Ha sikertelen a tranzakció, az összeg felszabadul a számlán. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az úthasználati jogosultság létrejöttét csak a sikeres visszaigazoló értesítés jelenti, ezt senki ne felejtse el leellenőrizni e-matrica vásárlása után.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!