2008.04.08. 14:25
Vasék végzetét a kemény futómű jelentette
Küzdelmesre sikeredett a Heves megyei versenyzők számára a múlt hétvégi Start Autó Eger Rali.
Az abszolút első helyre pályázó Turi Tamás, Tóth Imre páros számításait a támogatók hiánya és a technika ördöge húzta keresztül. A gyöngyösi navigátor így számolt be a versenyről:
– Pár nappal a verseny előtt a Budai Teamtől kaptunk egy ajánlatot, így a tervezett Skoda helyett egy Toyota Corollával vágtunk neki a ralinak – tekintett vissza Tóth Imre. – Megpróbáltunk gyorsan autózni. Egy apró hibát követtünk el: az egyik gyorsasági szakasz rajtjánál Tamás kilenc századmásodperccel korábban lépett le a kuplungról, így korai rajtért tíz másodperces büntetést kaptunk.
Vas Zoltán és Csontos Tamás az egyik szombati gyorsasági szakaszon sokat vesztegelt az árokban, ezért a két egri versenyző csak az N-csoport 13. helyét szerezte meg.
– Nehéz versenyünk volt – értékelt Vas Zoltán. – Sajnos a szokásos versenyláz mellett szombat reggel 38 Celsius fokos hőemelkedéssel ébredtem. A túl keményre állított futómű miatt a mátrai gyorsasági egyik tempós szakaszán elemelkedett az autó az útról és a következő pillanatban becsúsztunk egy vízelvezető árokba. Sajnos úgy megsérült a kocsi jobb első kereke, hogy ráhajlott a féknyeregre.
Rally 2-ben a Hevesi István, Bauer Attila páros nyert
A Start Autó Eger Rally-n idén első alkalommal a Rally 2 mezőnye is rajthoz állt. A győzelmet a Hevesi István, Bauer Attila páros szerezte meg Honda Civic VTI-vel. A győztes és a második helyezett közötti különbség kevesebb, mint tíz másodperc volt.
A cserével 13 és fél percet vesztettünk így minden esélyünk elszállt a jó helyezésre. A vasárnapi napot már csak tesztelésre szántuk, és ekkor végre sikerült jól beállítani az új Mitsubishit és jó időket is autóztunk.
Az N3-as kategória ezüstérmes pozíciójában ért be a célba a Papp Levente, Szedő Csaba kettős úgy, hogy szombat este megnyerték a rendkívül nehéz körülmények között megrendezett Mátraalmás-Mátraháza szakaszt. Az új autó gyermekbetegségei az ő életüket is megkeserítették. – Folyamatosan gondjaink voltak a futóművel, ezért nem tudtunk elég gyorsan és pontosan haladni – közölte Papp Levente. – Az első nap végére a fék is elfogyott. Sajnos a verseny előtt nem tudtam tesztelni az autót, ezért a problémák csak most, élesben derültek ki. A következő verseny előtt rendbe rakjuk a Honda Civic Type R-t, és úgy gondolom sokat fogunk tudni gyorsulni.