tévhitek

2017.09.27. 10:51

Ezeknek a fogyókúrás legendáknak egy szava sem igaz

Eddig úgy tudta, hogy a teljes kiőrlésű kenyér fogyaszt, a light termékeket pedig bátran eheti? Nem így van.

A fogyókúrákat, életmódváltást rengeteg legenda övezi – köztük olyanok is, amelyeknek igazából semmi alapjuk sincs. A Mindmegette most lerántja a leplet néhányról.

1. „KÖVÉR VAGYOK, BIZTOS VALAMILYEN BETEGSÉGEM VAN!”

Gyakori kifogás, amellyel könnyű takarózni. Ám, amíg nincs orvosi papírja arról, hogy a túlsúlyának egészségügyi oka van, addig ez csak egy olyan mondat, amivel mostanáig elodázta a cselekvést – azaz az életmódváltást. Irány tehát az orvos, hadd derüljön ki az igazság!

2. „A LIGHT TERMÉKEKET BÁRMIKOR EHETEM!”

Az egyik legfőbb tévhit, hiszen a light kifejezés több dologra, például az alacsonyabb zsír-, esetleg cukortartalomra is vonatkozhat – ugyanakkor, egy csökkentett zsírtartalmú élelmiszer is lehet túl sós vagy édes. Ne dőljön be tehát a reklámfogásnak, és mindig böngéssze át az összetevők listáját!

3. „FOGYÓKÚRÁZOM – JÖHET A DIÉTÁS CSOKI!”

Higgye el, sokkal jobban jár, ha féltáblányi diétás, tehát édesítőszerrel készült csoki helyett inkább 1-2 kocka jó minőségű étcsokoládét eszik! A valódi kakaóban található flavonoidok ugyanis pozitív hatást gyakorolnak a szív- és érrendszerre. Az viszont fontos, hogy ne lépje túl a fent említett mennyiséget!

4. „DIÉTÁZOM, TEHÁT TILOS NASSOLNOM!”

Egyáltalán nem igaz! Inkább egyen néha egy kevés étcsokit, vagy hetente egyszer 1 szelet, idénygyümölccsel készült süteményt, minthogy a több hetes-hónapos kínkeserves önmegtartóztatás után egyszer csak rávesse magát egy cukrászda teljes kínálatára!

5. „TELJES KIŐRLÉSŰ KENYERET ESZEM, ATTÓL NEM HÍZOK!”

A teljes kiőrlésű kenyér kalóriatartalma alig különbözik a fehérétől! Nem ebben rejlik tehát a titka, hanem abban, hogy több benne a tápanyag, és hosszabb ideig eltelít.

6. „HA SOK KÁVÉT ISZOM, LEFOGYOK”

Ez szépen fogalmazva is nagy butaság. Sokszor hallani, hogy a modellek kávén, cigin és almán élnek, de nem ez az út vezet a karcsúsághoz! A kávénak valóban van némi vízhajtó hatása, de a folyadékveszteség még nem fogyás, a túl sok kávé pedig kifejezetten káros. Inkább keressen egy egészséges gyógyteát, és az orvosával vagy a dietetikusával egyeztetve azt fogyassza kúraszerűen.

7. „CUKOR HELYETT MÉZET ESZEM”

Ez dicséretes dolog, ám mivel a kalóriatartalmuk majdnem ugyanannyi, ha ezzel próbál energiát spórolni, csúfos kudarcot vall!

8. „FOGYNI SZERETNÉK, MEGYEK GYÚRNI”

A súlyzós edzés nagyon fontos ahhoz, hogy szép, szálkás izmai legyenek, de a súlyvesztést a kardiosportágak (úszás, kocogás, futás, gyors gyaloglás) segítik leginkább. Az ideális az, ha mindkét mozgásforma szerepel az edzéstervben, a megfelelő arányban.

9. „NAPONTA 100 FELÜLÉS, ÉS KARCSÚ LESZ A DEREKAM!”

Sajnos nem: ha közben továbbra is zsíros, magas kalóriatartalmú ételeket fogyaszt, a hasizma megerősödik ugyan, de a pocakja megmarad. Változtasson az étkezési szokásain is!

10. „NEM ESZEM TÉSZTÁT, MERT NAGYON HIZLAL”

Nem igaz! Egy nagy tányér paradicsomos tészta (kb. 70-80 g durum- vagy teljes kiőrlésű száraztészta valódi paradicsomszósszal, sok zöld fűszerrel) tökéletes ebéd, ráadásul sokáig eltelít, és a kalóriatartalma nem éri el a 400 kcal-t!

11. „LEKOPLALOK MAGAMRÓL NÉHÁNY KILÓT”

Kétségtelen, hogy ha koplal, fogyni fog. Ám ettől egyrészt beteg lehet, másrészt, amint visszatér a kicsivel kalóriadúsabb étrendhez, 1-2 nap alatt visszaszed majd mindent. A napi energiabevitel minimum 1200 kcal legyen!

Borítókép: Pixabay

Ezek is érdekelhetik