Járvány

2021.08.26. 06:40

A lakosság jobban megnézi, mire költ

Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására, a forgalom jócskán elmarad a korábbi várakozásoktól a kkv-k tapasztalatai szerint.

A Világgazdaság a Marketing Commando reprezentatív kutatását idézi, amely szerint a lakosság egyharmada jobban megnézi, hogy mire költ, inkább tartalékol a korlátozások feloldása után is. Ez a pénzügyileg tudatosabbá váló csoport számos területen lényegesen kevesebbet költ,

62 százalékuk szórakozásra és kikapcsolódásra fordít kevesebbet, 60 százalékuk a ruházkodásra, 37 százalékuk pedig a szépségápolásra.

A kutatás szerint a válaszadók 28 százaléka inkább a nagy alapterületű üzletekben és a széles választékot kínáló webplázákban vásárol, és csak a 15 százalékuk választja a kisboltokat és a kisebb választékot kínáló, kevésbé közismert webáruházakat.

„Mivel a nagy alapterületű üzleteket és a széles választékot kínáló webplázákat jellemzően nagy- és multinacionális vállalatok üzemeltetik, kijelenthetjük, hogy a vásárlási szokások változásának vesztesei a kevésbé ismert kis- és közepes vállalkozások”

- mondta Wolf Gábor, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója a Világgazdaság cikke szerint.

Borítókép: a debreceni FÓRUM bevásárlóközpont 120 üzletével, ünnepi díszítéssel várja az év végi bevásárlókat

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában