hív a természet

2021.04.07. 10:47

Bél-kőtől az Őr-kőig: varázslatos kirándulás a tavaszi Bükkben (fotók)

Természetjáró sorozatunk legújabb részében ismét egy varázslatos helyre kalauzoljuk olvasóinkat, melyről egy képgalériát is hoztunk.

Heol

Kihasználva az elmúlt napok verőfényes időjárását, felkerekedtünk és tettünk egy egész napos kirándulást az ébredező, tavaszi Bükkben.

Utunk a Bél-kő sziklavilágán keresztül, egészen a 880 méter magas Őr-kőig vezetett. Túránkat mi ezúttal a csodálatos bélapátfalvai Ciszterci Apátság parkolójából indítottuk, autónkat is hagytuk, és keltünk útra az erdei ösvényen, egészen a Bél-kő csúcsáig. A kilátónál meseszép panoráma tárult elénk az egykori bányára és a környező dombokra. Rövid pihenő után tovább folytattuk túránkat, mely további látnivalóval kecsegtetett.

Meseszép bükkerdőben vezet ösvényünk, ahol több hangulatos tisztás is keresztezi utunkat, érdemes néhol megállni, megpihenni és csodálni az ébredező természetet.

A Bükk-fennsík nyugati végén található 880 méter magas Őrkőre két úton is fel lehet menni, mi most a hosszabb, de látványosabb ösvényen indultunk. A csúcs alatt található a hangulatos Őr-kő ház, innen már csak pár száz méter, és egy rövidebb kaptató vár ránk célpontunkig. A csúcsról varázslatos kilátás tárul elénk a környező településekre, de a Mátra csúcsait is remekül látni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!