Hírek

2004.12.06. 06:10

Sugár András a verseny híve

Az idei év legjelentősebb eseménye a T-Mobile Magyarországnál a névváltás volt, amikor is egy jól bevezetett márkát cseréltek át egy világmárkára. Sugár András vezérigazgató kedveli a versenyt, ahogy interjúnkban fogalmazott kimondottan serkentőleg hat rá a kihívás, a küzdelem.

Hajnal László

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A T-Mobile Magyarország vezérigazgatója büszke rá, hogy 2004-ben nekik ítélték a legjobb munkahely címet a nagyvállalati kategóriában
[/caption]A 2004. május 3-tól T-Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársaság néven működő vezető mobilcég alapító okiratát még Westel néven 1993. október 27-én írták alá. Abban az évben március 31-én Westel 900 néven a társaság Budapesten és Kecskeméten kezdte meg kereskedelmi szolgáltatását. A T-Mobile előfizetéses ügyfelei ma már 5 kontinens 140 országának 307 hálózatán vándorolhatnak külföldi utazásuk során.

– A mobilcég számára az idén a legfontosabb esemény az volt, hogy Westelről T-Mobile névre váltottak. Mi tette szükségessé bevált márkanév lecserélését?
– Múlt évben, de már tavalyelőtt is árgus szemekkel vizsgáltuk, hogy merre tart a mobilpiac. Azt láttuk, hogy a globalizáció nem kerüli el ezt az ágazatot sem. A sebes léptő változás nagy nemzetközi cégek kialakulása felé mutatott. Bármennyire is a szívünkhöz nőtt a Westel név s mindaz amit jelentett, a hűségnél is erősebb volt  a hit, hogy a cég jövőjét kell szem előtt tartanunk. A váltást az üzleti logika diktálta, nem az érzelem. Az új márkával egy hatalmas család tagjává váltunk, hiszen T-Mobile néven működnek testvércégeink Ausztriában, Csehországban, az Egyesült Államokban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Angliában, Horvátországban és természetesen Németországban.

– Szinte páratlan szakmai és vezetői karriert futott be. Irá-nyította az úttörő 06-60-as Westelt, majd a 900-ast, most pedig a világmárka T-Mobile-t. Mi áll a siker hátterében, és egyáltalán, nem lehet belefáradni egy 15 éves szakadatlan piaci küzdelembe?
– Páratlan kihívás, hogy a világ legfejlettebb országaival egy-időben honosítottuk meg az új technológiákat. Nem lemaradással követtük a világot, sőt néhány téren mi mutattunk irányt. Bebizonyítottuk, hogy a magyar mérnök, üzletember sem marad el a nyugati társától. Ez persze nem ment volna jó csapat nélkül, ahol kölcsönösen hatunk egymásra.
– Milyen vezetőnek tartja magát, s hogyan fogalmazná meg vezetési filozófiáját?
– Nem húzok ki minden fiókot, nem akarok mindenről tudni, csak ott avatkozom be a szervezet működésébe, ahol ez szükséges. Amúgy azt vallom, hogy hagyni kell az embereket dolgozni. A lényeg, hogy megvalósíthassák álmaikat. Nagyon fontos szempont a csapat számára is, hogy ne féljünk a versenytől. Számomra a verseny szórakoztató dolog, pozitív stresszt okoz, ami ösztönöz. Ez persze azt feltételezi, hogy mindig tudjunk változtatni, ha a körülmények úgy alakulnak.

– A sok elismerés mellett idén a nagyvállalati kategóriában elnyerték a legjobb munkahely címet, amit a dolgozók elégedettsége alapján ítélnek oda. Mi lehet ennek a titka?
– Nagyon fontos a belső elismerés. Néha egy köszönet sokkal többet ér mintha pénzt adnánk. Fokozottan ügyelünk a belső karrier lehetőségeire, de a teljesítmény alapján nem csak felfelé, hanem oldalt is lehet mozogni, olyan munkakörökbe, melyek jobban megfelelnek képességeiknek. A felsővezetők nem tartják rangon alulinak, hogy beüljenek egy-egy csapatba dolgozni, így segítve a munkát.

- Autó: Az Audi A8-as személygépkocsit nem csak a kényelme miatt választotta. Fontos, hogy az autó négykerékhajtású, ami nem csak nyáron ad biztonságot, de télen a hegyekben is.

- Nyaralás: Általában mediterrán országokba utazik a vezérigazgató a családjával, kiemelt hely Spanyolország.

- Hobbi: Ahogy fogalmazott, egészségügyi okokból teniszezik, de emellett kedveli az úszást, télen a síelést.

- Sport: Szívügyének tekinti a sportot. A Magyar Olimpiai Bizottság elnökségének a tagja. Az athéni olimpia második felében tíz napig volt kint, saját bevallása szerint csodálatos napokat élt át. Sugár András a Magyar Vitorlás Szövetségnek is a társelnöke.

Hírszerzés, vásárlás, rendelés, mobillal

A t-zones: A T-Mobile mobilinternet szolgáltatása, ami folyamatosan szállítja a friss híreket a politika, a tudomány, a gazdaság és a sport világából.

Mobilfizetés: Az ügyfeleik mozijegyet vehetnek, apróhirdetést, adhatnak fel, kifizethetik a közműszámláikat, köthetnek utasbiztosítást, rendelhetnek virágot.

Relax-csomag: A T-Mobile elsőként vezette be, hogy a vezetékes és mobil hálózatokba, egységes percdíjért lehet telefonálni.

Piacvezető helyét biztosan őrzi a vállalat

Varázslatos határ: a hárommilliós ügyfélszámott még Westel néven érték el.

Csökkenő árak: a T-Mobile erőteljesen vezeti a mobilszolgáltatók piacát. Magáénak tudva az összes érintett csaknem felét. A Vodafone óriási fejlődést ért el ahhoz képest, hogy harmadiknak lépett a piacra.

Százmilliárdok: a telefonhálózatba fektetett pénz hosszú idő alatt térül meg. A T-Mobile-t ez sem riasztotta vissza.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!