Hírek

2005.07.28. 00:00

Ennyi a lányok ára

Mennyit ér egy ember? Egy reklámkutató cég először próbálta megválaszolni a kérdést a topmodellekkel kapcsolatban.

Gyulay Z.

[caption id="" align="alignleft" width="273"] Kurkova gyorsan és egészen fiatalon került a kifutó világából a személyes cégszerződések közelébe
[/caption]Természetesen a hölgyeknek csak a „piaci értékükről” van szó, és a várható éves jövedelmük alapján számították ki, különleges szorzóként alkalmazva az ismertséget, az arculatot, a rokonszenvességet és a céghűséget, levonva viszont a költségeket, amelyeket kizárólag az üzletmenet elősegítésére fordítanak. Mindenesetre tény: az egyes számú szépség Csehországból származik, Claudia Schiffer pedig a maga 7,6 millió eurós (csaknem kétmilliárd forintos) értékével a tizenegyedik helyre csúszott vissza. A cseh Karolina Kurkova (21) 42,6 millió euróval toronymagasan áll az élen. A tanulmányt készítő BBDO nevű cég szerint Karolina Kurkova kiugróan magas ára elsősorban a jóval fiatalabb éveiben kasszírozott, jóval az átlag fölötti bevételeinek köszönhető. A napjainkban is még csak a húszas éveinek elején járó leányzó máris olyan jó nevű divatházaktól kapott szerződést, mint a Prada és a Chanel. Ez azért is rendkívül fontos, mert ahogy a hölgyek korosodnak, ezzel párhuzamosan a foglalkoztatásuk formája is megváltozik. Fiatalon még főleg a kifutókon keresik a pénzüket, idővel azonban egy-egy cég kizárólag az ő arcukkal jelenik meg hosszabb-rövidebb időre; vagy egyes termékekhez – főként parfümökhöz – adják a nevüket. A harmincadik életév betöltése után azonban ez a lendület alábbhagy. A német topmodellek például – Claudia Schiffer, Nadja Auermann, Heidi Klum – már harminc fölött járnak, szültek is vagy szülnek, a legjobb éveiket tehát már maguk mögött tudhatják. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!