Hírek

2007.09.21. 18:30

Magyar cégek a siker útján

Szaktudás, egyedi ötlet, minőségi termék, szerethető márka – mind mind szükséges ahhoz, hogy egy magyar cég felvehesse a versenyt a multikkal, és sikeres legyen a hazai és akár a nemzetközi piacon. A hazai KKV-k egy októberi konferencián a legjobbaktól, az itthon vagy külföldön kiemelkedően teljesítő magyar cégek vezetőitől leshetik el fortélyaikat, gazdagodhatnak tapasztalataikkal.

N. M.

Hogyan legyen sikeres egy magyar kis- és középvállalkozás a nemzetközi márkák, multinacionális vállalatok által uralt piacon? Egyebek között erre a kérdésre is megpróbálnak választ adni a 2007. október 10-én megrendezendő „Magyarok a piacon” konferencia előadói, akik sikeres vállalkozások történetén keresztül szemléltetik a különböző márkaépítési stratégiákat és növekedési lehetőségeket.

Kürti Sándor, az egyik leghíresebb magyar informatikai vállalat, az adatmentés nemzetközi szaktekintélyének számító Kürt Zrt. alapítója és elnöke szerint például csupán egyetlen dolog szükséges a sikerhez, ami nem más, mint az elérése utáni olthatatlan vágy. Szerinte minden más – a kitartó munka, a tisztesség, a szerencse – ebből ered. Az egyik Rockefellert idézve elmondta, hogy a jó ötlet csupán legfeljebb egy százaléknyi része az üzletnek, ezt még további 99 százalék gyötrődésnek kell követnie, hogy esélyt adjunk a sikernek. Hozzátette azonban: jó ötlet nélkül elindulni sem érdemes. Hasonlóképpen látja a dolgot Palásti József, a Fornetti Franchise látványpékség-hálózat alapító tulajdonosa, aki szerint folyamatosan menni kell az úton, izzadni kell, de megéri, hiszen a valódi teljesítménynek, a valódi minőségnek mindig is lesz piaca.

Neubauer Katalin, a CBA kereskedelmi igazgatója kiemelten fontosnak és a leendő siker egyik kulcsának tartja, hogy a hazai kis cégek vezetők megtanuljanak tárgyalni. A rendszerváltás óta ugyanis senki nem készítette fel őket erre, ami miatt legtöbbjüket gyakran keresztben lenyelik, kizsigerelik a multik a tárgyalások során.

A siker másik kulcsa a jó márka. Kürti szerint egy márka attól jó, ha képes eljutni a vevő szeretetéig. Palásti pedig úgy látja, hogy akkor ragaszkodnak a vevők egy márkához, ha megtalálják benne a biztonságot. Természetesen nem létezik mindenki számára alkalmazható varázsrecept a sikerre. A konferencia alapvető célja pontosan az, hogy követendő példákat reflektorfénybe helyezve, karizmatikus vezetők tapasztalatait, tudását bemutatva inspirálja a hazai kis- és közepes vállalkozásokat, pezsdítse az itthoni vállalkozói kedvet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!