Hírek

2007.09.18. 06:01

Telefonálok a cégnek, várakoztatnak, zenélnek a fülembe

Olvasónk szerint nagy baj, hogy egyre több cégnél automata hang fogadja a telefonálót. Végigmondja a reklámokat, zenél egy-két sort. Csak hosszú idő után lehet ügyet intézni.

BAMA

Bosszantó. Nem kellemes félórán át egy állandóan ismétlődő dallamot hallgatni, miközben ketyeg a pénz a telefonálásért. Ez valóban visszaélés az ügyfél türelmével – vélekednek a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Az okosabb cégek megadnak magukhoz egy zöld számot, amelyen a hívás ingyenes. Akkor legalább nem kell fizetnünk a hosszadalmas várakoztatásért, zenélésért, menü- és reklámismertetésért. Bár így is joggal érezhetjük, hogy rabolják az időnket.

Ilyen esetekben a fogyasztóvédelemhez vagy az ombudsmanhoz fordulhatunk – javasolja az ügyvéd. De akkor sem kellene hagynunk magunkat, ha tőlük esetleg nem kapunk hathatós segítséget. Amennyiben beletörődünk a kifogásolt jelenségbe, a rossz beidegződés valószínűleg megmarad. A dolog ugyanakkor jogi eszközökkel egyelőre megfoghatatlan – teszi hozzá a szakember. A fogyasztót bosszantó jelenségből persze lehetne precedens ügyet csinálni. Tehát olyan pert, amilyenre még nem volt példa. Kezdeményezhetünk próbapert – akár más panaszosokkal összefogva, de egyedül is. (Együtt jobb, mert sok lúd disznót győz, és úgy a költségek is megoszlanak.) Benyújthatunk közérdekű keresetet, azaz sok emberre vonatkozó problémát terjesztünk a bíróság elé. Hiszen több fogyasztó, netán a fogyasztók széles körének érdekei sérülhetnek a ráerőszakolt marketing miatt. A bizonyítékot akár magnóra is felvehetjük.

A természetes folyamat hosszabb, de az eredmény előbb-utóbb bekövetkezik. Az emberek türelmével, pénzével visszaélő cég azt kockáztatja, hogy otthagyhatják az ügyfelei.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!