2017.08.17. 17:01
Nagyobb odafigyelést, körültekintést kér a hivatal
Sok problémát okoz, hogy a fogyasztók nem elég tájékozottak a kötelezettségeikről, vagy éppen az őket megillető kedvezményekről.
Az állampolgárok tudatos fogyasztóvá nevelése a célja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal Panasza van? Segítünk! elnevezésű kiadványsorozatának, amely most két új tájékoztató füzettel bővült. Az új lapok a fizetési nehézségekkel küzdők és a védendő fogyasztók számára nyújtanak hasznot tanácsokat, de a közművekkel kapcsolatos felhasználóváltásról is szó esik bennük.
A kiadványokat bemutató csütörtöki egri sajtótájékoztatón elhangzott, sok problémát okoz, hogy a fogyasztók nem elég tájékozottak kötelezettségeikkel, vagy éppen az őket megillető kedvezményekkel kapcsolatban, a most megjelent két új füzet célja, ennek az orvoslása.
Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője elmondta, gyakori probléma, hogy költözés esetén a felek elfelejtik bejelenteni a közművekkel kapcsolatos felhasználóváltozást, ami a későbbiekben sok bosszúságot és utánajárást okozhat, ezért egyik kiadványuk csak ezzel a témakörrel foglalkozik. A másik most megjelent tájékoztató füzet pedig a különleges bánásmódban részesülő fogyasztók számára nyújt tanácsokat, bemutatja, milyen lehetőségeik vannak a fogyasztóknak fizetési nehézségek esetén, valamint hogy ki az, aki védendő fogyasztó lehet.
A tájékoztató füzetek a Heves Megyei Kormányhivatal intézményeiben elérhetők, valamint itt is megtekinthetők.
Süli K.