Eger

2018.05.17. 11:45

Történelmi helyekre kirándultak a klubvezetők

Az elmúlt években már hagyományossá vált, hogy kiránduláson erősítik a nyugdíjas tagszervezetek közötti kapcsolatokat a megyei klubok képviselői. A félszáz résztvevő a diósgyőri várat és Lillafüredet kereste fel.

Sike Sándor

– Harmadik alkalommal rendeztük meg idén a klubvezetők találkozóját, amelyen megint nagyon jól éreztük magunkat. Tavalyelőtt Vácott voltunk, az elmúlt évben Ipolytarnócon az ősmaradványokat, valamint a füleki várat néztük meg. Idén a diósgyőri várhoz kirándultunk, majd onnan kivonatoztunk Lillafüredre – röviden így foglalta össze Jernei Jánosné, a 2005 óta működő Szücsi Évgyűrűk Nyugdíjasklub alapító vezetője az emlékhelyek napjához időzített közösségi megmozdulás nyújtotta élményt.

A klubvezetők számára a kirándulás egyfajta tréning

Jerneiné szerint a vár azért is jelent különleges élményt a látogatók számára, mert ott korhű ruhákban segítették a turistákat a múzeumi alkalmazottak. Betekinthettek a szerszámkészítés rejtelmeibe is, illetve íjászat is volt a várban.

– A kisvonatozást követően engem lenyűgözött a ­Hámori tó és a lillafüredi vízesés. A bátrabbak lementek a vashámorhoz is Ómassára – ­tette hozzá a klubvezető, akitől megtudtuk, hogy huszonegy település tartozik a megyei szervezethez, s a vezetők „összetartását” szolgálják ezek az évente megrendezett találkozók.

A József Attilát is megihlető lillafüredi vízesés nagyon tetszett megyénk nyugdíjasklub-vezetőinek Fotó: illusztráció

Zimányiné Fagyal Katalin, az immár 36 éve működő hatvani Naplemente Nyugdíjasklub tagja arról beszélt, hogy bár ez a vezetők kirándulása, mindig van lehetőség „egyszerű tagoknak” is részt ­venni ebben.

Már az odaút sem telt unalmasan

– Rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Fűrész János, az egri Ezüstidő Szabadidős Egyesület elnöke az indulástól kezdve részletesen tájékoztatott a történelmi összefüggésekről, így aztán már az odaúton sem unatkoztunk. Felkerestük a diósgyőri várat, ott egy kicsit eszegettünk, iszogattunk, körbenéztünk. Kellemes időjárásban volt részünk. Míg Lillafüredre vonatoztunk, hangulatos, szép tájakon haladtunk át. A nagyon jó szervezésnek köszönhetően zökkenőmentesen megebédeltünk a gyönyörű fák alatt, nagyon jó levegőn. Ugyancsak szervezetten a Szent István-barlangot is megnéztük. Az is valami csodálatos! – sorolta élményeit a hatvani klubtag.

Megtudtuk, hogy a naplementések egyébként heti­ rendszerességgel találkoznak. Minden hétfőn klubnapot tartanak. Ezen a hétfőn is, bár nem voltak idehaza a vezetőik, bent voltunk vagy harmincan. Kártyáztak, társasjátékoztak.

Az Oszlopok csarnokában dalra fakadtak

A kirándulás személyes élményektől megfosztott szárazabb tényei közé tartozik, hogy Diósgyőrben Fűrész János vezette végig az érdeklődőket a várudvar kiállító­terein. Közösen megtekintették a rondellában a vár történetéről szóló kisfilmet, majd az emeleten Közép-Európa legnagyobb lovagtermét, a királynék termeit. A bátrabbak pedig felmásztak a toronyba is.

A miskolci városrészből a nyugdíjasok kisvasúttal folytatták útjukat az ­1892-ben létrehozott üdülőtelepre, Lilla­füredre. Kiadós ebéd után elsétáltak a Szent István cseppkőbarlangba, ahol megcsodálták a Meseország, a Kupolaterem, s a többi járat gyönyörű természeti képződményeit. Az Oszlopok csarnokában Csellei Judittal elénekelték a Csitári hegyek alatt című dalt. A kitartóbbak felkeresték a vas- és acélgyártást rendkívül látványosan, maketteken bemutató ­Kohászati Múzeumot. A nap hátra­lévő idejében pedig nagy sétát tettek a Palota szálló alatti, igen szépen kiépített Függőkertben, megcsodálva a Szinva nagy vízesését, a Hámori ­tavat, a zöld természetet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!