tarnaméra

2018.10.06. 15:19

Ismerje meg az iskolát, ahol boldogságórákkal fejlesztik a gyermekek személyiségét!

Idén harmadjára nyerte el a Tarnamérai Általános Iskola a Boldog Iskola címet. Az elismerő oklevelet október elsején adták át a fővárosban. A boldogságórákon fontos a személyes élmények, tapasztalatok megbeszélése.

Szabó Katalin

Nagyszerű a hangulat az osztályteremben. A gyermekek a jó cselekedeteket is gyakorolják a boldogságórán Fotó: Márkus Attila

Több mint háromszor annyi Boldog Óvoda és Iskola van Magyarországon, mint tavaly. Október 1-jén az Erkel Színházban adták át a Boldog Óvoda és Iskola okleveleket a Boldogságóra hazai meghonosítói.

A 2018-19-es tanévben a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programjához közel ezeregyszáz iskola csatlakozott, így több mint hatezer pedagógus vesz részt a programban, ami százezer gyereket érint.

A Jobb Veled A Világ Alapítvány internetes felhívására idén is benyújtotta pályázatát a Tarnamérai Általános Iskola. Urbán Béláné, az intézmény vezetőhelyettese elmondta, a címátadó ünnepségen Bagdi Bella, a Boldogságórák hazai elindítója bemutatta a programot a 2014-es kezdetektől 2018-ig.

Prof. dr. Bagdy Emőke pszichológus, a Jobb Veled a Világ Alapítvány boldogságóráinak fővédnöke arról szólt, hogy a mai elgépiesedett, teljesítményorientált világunkban mennyire fontos az IQ mellett az érzelmi intelligencia fejlesztése. Kifejtette, az ember társas lény, nem egyedül, hanem közösségben érzi jól magát. Fontos, hogy a szeretet, az összetartozás érzése kifejlődjön a gyermekekben. A szülők szerepét is hangsúlyozta, fontos a gyermekekkel eltöltött minőségi idő.

– A regisztráció során megkaptuk a 2018-2019-es tanévre szóló elismerő oklevelet, s egy csomagban a boldogságóra kézikönyvet, munkafüzetet, kártyákat, a CD-ket – fogalmazott az intézményvezető-helyettes.

Urbán Béláné elmondta, a tarnamérai tanintézetben Dobi Jánosné tanítónő három évvel ezelőtt vezette be a boldogságórákat. Az ő jó példájának köszönhetően ma már három osztályban tartják a boldogságórákat. Tíz témát dolgoznak fel tíz hónapon át, ilyen egyebek között a hála, az optimizmus gyakorlása, a társas kapcsolatok ápolása, s a jó cselekedetek bemutatása.

Nagyszerű a hangulat az osztályteremben. A gyermekek a jó cselekedeteket is gyakorolják a boldogságórán Fotó: Márkus Attila

– Az órák ráhangolódó, relaxációs gyakorlatokkal indulnak – részletezte –, majd eléneklik a hónap dalát, ezután bevezető feladatok következnek. Fontos a személyes élmények megbeszélése. Rajzos és kooperatív, majd egyéni feladatokat is kapnak a gyerekek, ilyen a szeretetkupon elkészítése is.

A boldogságóráknak tudományosan igazolt személyiség- és közösségfejlesztő hatásuk van. Jobbá válik általa a gyermekek problémamegoldó képessége, nyitottabbak lesznek. Csökken az agresszió az osztályközösségben, jobban tudják kezelni az indulataikat. Boldogabbak lesznek, ami a tanulásra is kihat.

Kassáné Dér Gizella igazgatónő kiemelte, reményeik szerint az Örökös Boldog Iskola címet is elérik, hiszen ha három évfolyamon át fut a program, akkor elnyerik ezt a címet is.

Címkék#Tarnaméra

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában