2021.05.05. 12:05
Rendőr alezredes: nem mindennapi az ötéves Elena 112-es hívása
Dr. Bóna Gyula rendőr alezredes, a miskolci hívásfogadó központ osztályvezetője szerint nem mindennapi Elena segélyhívása, ami bejárta az egész netet.
Dr. Bóna Gyula rendőr alezredest, a miskolci hívásfogadó központ osztályvezetője szerint nem mindennapi Elena segélyhívása, ami bejárta az egész netet.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Ahogy a police.hu-n is olvasható, hazánkban Miskolcon és Szombathelyen alakították ki 112-es számhoz tartozó hívásfogadó központokat, ahol a hívásfogadó operátorok fogadják és szükség esetén onnan továbbítják a bejelentéseket az illetékes, intézkedő készenléti szervek részére. Ennek apropóján felkerestük dr. Bóna Gyula rendőr alezredest, a hozzánk közelebbi, miskolci hívásfogadó központ osztályvezetőjét. Készséggel állt rendelkezésünkre, és elmondta, nem ez volt az egyedüli eset, amikor hasonló korú gyermek telefonált. Két évvel korábban a Balaton környékéről is kaptak ilyesfajta segélyhívást.
Hangsúlyozta: nem mindennapi ügyről van szó, hiszen egy mindössze ötéves kislány kereste fel őket, aki képes volt egyedül használni a rendszert.
Szembetűnő, hogy korához képest rendkívüli módon talpraesetten és összeszedetten számolt be a történtekről és tudta, mik a legfontosabb információk, melyeket közölnie kell.
Valószínűsíthető, hogy édesanyja felkészítette, mit tegyen, ha ilyen sajnálatos helyzetbe kerül – tette hozzá.
Számunkra is tanulságos lehet, ha tudjuk, mely adatokat kell közölnünk ilyen esetben. Legfontosabb, hogy hol, mi történt, illetve került-e bárki életveszélyes helyzetbe, van-e sérült, és hány személy érintett. Ezután célszerű tisztáznunk, hogy mennyi idő telt el a bejelentéshez képest, vagy hogy például van-e bármiféle tűzre utaló jel.
Nélkülözhetetlen tehát a címadatok pontossága, egyes esetekben a kapukód, hiszen ezzel is könnyebben megközelíthetővé tesszük a helyszínt, tette hozzá.
Hallgassa meg a kislány segélyhívását: