Közlekedés

2023.06.16. 20:25

Elektromos buszokat teszteltek Hatvan környékén

A napokban többen felfigyeltek arra, hogy a Hatvan környéki településeken hangtalan, modern autóbusz rója a közutakat. Lőrinciben mi is találkoztunk a járművel: a Zöld Busz Programban június 9-e és 13-a között elektromos járat szállította a munkásokat a térségben.

T. O.

Hangtalanok és modernek az elektromos autóbuszok

Forrás: HUMDA

Az elektromos autóbusz az eddig megszokott, kizárólag városi vonaljáratok helyett ezúttal elővárosi, és helyközi közlekedésben is bizonyította, hogy optimális megoldást nyújthat a helyszíni zéróemissziós közlekedést preferálók számára.

Az autoszektor.hu szakportál szerint a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. demonstrációs mintaprojektjeiben már számos alkalommal vett részt a közösségi közlekedésben a Mercedes-Benz eCitaro típus a fővárosban és több vármegyeszékhelyen. A Hatvan környékén június 9-től 13-ig tartó demonstrációs mintaprojekt során egy magáncég, a szerződéses járatokat is üzemeltető Horváth Rudolf Intertransport Kft. tesztelte a járművet.

– Az eCitaro autóbusz tesztelése különleges esemény, büszkék vagyunk rá, hogy lehetőségünk nyílik részt venni ebben az úttörő projektben. Hatvanban és környékén már az első napokban beigazolódott, hogy az elektromos autóbusz ideális választás lehet elővárosi és helyközi közlekedésben is a dolgozók szállításában – nyilatkozta Buborék Gábor, a Horváth Rudolf Intertransport Kft. üzletág vezető munkatársa.

Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte: az első hasonló mintaprojektjüket éppen Heves vármegyében szervezték tavaly ősszel, amikor a Mátrai Erőmű térségében szállították közreműködésükkel a dolgozókat.

– A jövőbeni beruházásoknál lesznek fontosak azok az információk, amelyeket ezekben a napokban szerzünk Hatvan környékén. Küldetésünk, hogy a hazai közlekedés járműállománya megfelelő ütemben modernizálódjon és hozzájáruljon hazánk klímacéljaink eléréshez. A Zöld Busz Programban eddig mintegy száz elektromos meghajtású autóbuszt adtunk át a budapesti agglomerációban és vármegyeszékhelyeken – mondta.

A műszaki leírások kedvelői számára beszédes lehet, hogy az autóbusz harmadik generációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid, NMC3 akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. Ennek az energiasűrűsége mintegy 50 százalékkal nagyobb, mint ez előző típusé. A hat darab nagyfeszültségű akkupakk; egyenként 98,1 kWh kapacitású, összesen 590 kWh a névleges kapacitás és 468 kWh a felhasználható energia. A két ZF AVE 130, kerékagy közelében elhelyezett elektromotor csúcsteljesítménye darabonként 125 kW, a forgatónyomatékuk maximuma 485 Nm. Az eCitaro második ajtajában kihajtható rámpa kapott helyet, a szintszabályozás elektropneumatikus és térdeplés funkcióval is rendelkezik. Az utastérbe 13 USB-csatlakozó is került, az utastájékoztatásról bent egy TFT-monitor, kívül pedig három LED mátrix-kijelző gondoskodik.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában