borászat

2021.10.12. 14:00

A fővárosban mutatkozott be a mátrai borászatok egységes stílusa

A tizenegy Mátrai hegyközségi település összefogásával kialakított új arculat a Budapesti Borfesztiválon debütált. A modern, friss és értékőrző logót a Hegyek, borok, közösség szlogen egészíti ki.

Szabó István

A Mátrai hegyközség célja, hogy széleskörűen bemutassák a vidék által kínált borok sokszínűségét Fotó: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

Fotó: Czimer Tamas

Az átalakulás célja az, hogy a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozicionálják és széleskörűen bemutassák a vidék által kínált borok sokszínűségét. Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke arról beszélt, hogy a helyi borászatok nemzedékváltáson mentek keresztül.

– Az ország második legnagyobb borvidékeként a termelők 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok teszik ki – fogalmazott Kovács Zita. – Ez a legfiatalosabb borvidék a hazai huszonkettő közül. A fiatalos mentalitás ideális alap a környék innovációinak, amelyek fő célja a borvidéki közösség erősítése.

Horkay András borszakértő, a közép-európai borászati képzésekkel foglalkozó Cewi alapítója tanácsadóként vett részt a projektben.

– Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban. Elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a nagyobbakig, a kevésbé ismertektől a nevesebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig – nyilatkozta Horkay András.

A Mátrai hegyközség célja, hogy széleskörűen bemutassák a vidék által kínált borok sokszínűségét
Fotó: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

Az összefogás során megálmodott, és közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése volt az újragondolt, egységes borvidéki arculat. Erről Szabó Orsolya, a komplett tervezési folyamatot véghez vivő Progressive Reklámügynökség szakembere beszélt.

– Az új dizájn kialakításához választott modern, friss, minimalista stílussal fiatalos irányvonalat adtunk az arculatnak amellett, hogy a Mátra hagyományos értékeinek megjelenítése is fontos volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék természetközeli árnyalatait és textúráit tükrözi – jelentette ki Szabó Orsolya.

Kovács Zita arról is beszélt, hogy a megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát, ami hűen a Mátra alapstílusához, illatos fajta lesz kedves elnevezéssel.

Szüret idején

Kovács Zita elmondta továbbá, hogy a Mátraalján a fehér szőlőfajták szüretelése gyakorlatilag befejeződött, és egyes kék szőlők betakarítása is elindult. A nyári hőség és aszály kettős hatást gyakorolt a termésre. Elképesztően magas a termés cukortartalma, és ez a boroknál magas alkoholtartalomban jelentkezik majd. Az idei esztendő tehát nem a könnyebb borokról lesz híres. Egyértelműen látszik ugyanakkor, hogy a szárazság miatt kevesebb a szemek létartalma, ami kisebb borkészletet jelenthet, de szerencsére szép és egészséges a leszüretelt alapanyag.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!