felújítás

2019.09.20. 13:44

Átadták a megújult kiskörei Tisza-hidat

Az országosan ­egyedülálló, vegyes használatú, vasúti és közúti forgalmat is lebonyolító kiskörei Tisza-híd megújult. A felújítás után a híd már használható, jelenleg zajlanak az utómunkálatok. 

Szabó Katalin

Forrás: Heves Megyei Hírlap

Fotó: Huszár Márk

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, megújult hazánk egyetlen vegyes használatú átkelője. A MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában újították fel a korábban leromlott állapotú kiskörei Tisza-hidat­, mely hazánkban egyedülálló módon vasúti és közúti forgalmat is lebonyolít. A projekt a MÁV és a Magyar Közút együttműködési megállapodásában, csaknem nettó 1,6 milliárd forintból valósulhatott meg a projekt – minderről sajtótájékoztatón számoltak be csütörtökön a hídnál, az abádszalóki hídfőnél.

Dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kijelentette, Európában csak három ehhez hasonló műtárgy van. A Kisköre és Abádszalók között található híd műszaki állapota leromlott az elmúlt időben, ezért kellett elvégezni a szerkezet rekonstrukcióját.

Az államtitkár a kormány út- és vasútfejlesztési programjáról szólva elmondta: a jelenlegi beruházás mellett az Útprogram keretében 2024-ig összesen háromezer-kétszáz milliárd forintot fordítanak a hazai közúthálózat korszerűsítésére, bővítésére. Emellett figyelmet szentelnek az utak rendbetételére is, továbbá több program, a komplex útfelújítási, a terület- és településfejlesztési és a Magyar falu program is biztosított forrásokat erre a célra.

Ünnepélyes átadót tartottak. Több mint százéves híd újult meg
Fotó: Huszár Márk / Heves Megyei Hírlap

Virág István, MÁV Zrt. megbízott vezérigazgató-helyettese úgy fogalmazott, a társaság számára öröm, hogy ez a rekonstrukció megvalósult, hiszen 2016-ban kénytelenek voltak az fontolgatni, hogy lezárják a hidat, tekintettel korszerűtlen állapotára.

Hesz Gábor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgatója hangsúlyozta, nagy jelentőségű ez a projekt, hiszen a szerkezet esetleges lezárása, az itt élők, közlekedők számára is drasztikus lépés lett volna, megnehezítve a környékbeliek életét is.

Egy jó évtized

Virág István, a MÁV Zrt. megbízott vezérigazgató-helyettese ismertette, a beavatkozás a híd fő szerkezeti elemeit érintette, pálya- és tartószerkezeteket cseréltek ki, korrózióvédelmet végeztek. A rekonstrukciónak köszönhetően meg tudták hosszabbítani a híd létét minimum 10-15 esztendővel, így a térség turizmusát és gazdaságát is tudják szolgálni.

Hozzátette, a jövőben, 2035 körül, amikor a mostani beavatkozás életciklusa lejár, akkor új, különválasztott közlekedési nemet kell megvalósítani, azaz új átkelési pontot kell építeni a Tisza felett.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában