2020.02.19. 14:00
Lassult az anyakönyvi ügyintézés Egerben, megoldást ígérnek
Közérdekű kérdéssel kereste meg lapunkat olvasónk, aki azt kérte, járjunk utána miért lassult le az anyakönyvi ügyintézés az egri polgármesteri hivatalban.
Forrás: Shutterstock
Olvasónk levelében ezt írta: „Lassan egy hónapja, hogy megszületett kislányunk az egri kórházban, és a mai napig nincs semmilyen irata. Úgy tudjuk, hogy óriási csúszás van az egri anyakönyvi hivatalban. Tavaly július óta két nőnek kell elvégeznie ezt a rengeteg dokumentációt. Érdeklődtem telefonon, és azt a választ kaptam, hogy most tartanak a január 10-én született gyerekeknél. Ez lehet, hogy nem tűnik olyan nagy gondnak, viszont mégis az, mert míg nincs hivatalos igazolás arról, hogy a gyerek megszületett, semmit nem lehet intézni. Mi például most így csúsztunk le a családi adókedvezményről adószám híján, majd csak visszamenőleg tudjuk igényelni. De se tajkártyája nincs, se személyi száma a babának. Továbbá a kormány meghirdette tavaly a jelzáloghitel-kiváltást, mi a második gyerek után egymillió forintot tudnánk igénybe venni a házunkra felvett hitelre.
A hosszadalmas ügyintézés egyre csak nyúlik emiatt, mert még csak elindítani sem tudjuk a folyamatot, míg nincs születési anyakönyvi kivonat… Ez nekünk csak bosszúság, de mi van azokkal, akiknek például az egyszeri anyasági támogatás vagy a családi pótlék összege élelmiszerre kellene vagy éppen gyógyszerre?! Az egri önkormányzat igazán cselekedhetne mielőbb, hogy legyen még ember, aki ezt a munkát tudja végezni. Úgy tűnik, túlterhelnek két alkalmazottat egy megyeszékhelyen, ahol hol az egyik, hol a másik esik ki betegség miatt a munkavégzésből. Ráadásul Egerben van egy kórház, ahol rengeteg halálozás is van, s ezért a halotti anyakönyvi kivonatok kiadása is jelentősen késik, nehezítve az ezzel kapcsolatos bármiféle ügyintézést. Erről is ennek a két hölgynek kellene gondoskodniuk, nem beszélve a házasságkötésekről. Kérem, segítsenek a nyilvánosság erejével is, hogy jó irányba mozdulhasson az ügy!” – zárja levelét az anyuka, aki bízik abban, hogy mihamarabb pótolják a hiányzó szakembereket, s nem lesz további fennakadás. Ez minden egri polgár érdeke.
Olvasónk kérdését, kérését megküldtük a hivatal kommunikációs munkatársainak. Néhány napos késéssel az alábbi hivatalos választ kaptuk:
„A korábbi időszakban kialakult helyzetet az önkormányzat kezelte, így a születésekkel és a házasságkötésekkel kapcsolatos anyakönyvvezetői feladatok ellátása naprakész. A halálesetek anyakönyvezésének minél gyorsabb feldolgozása érdekében jelenleg túlmunkát végeznek a hivatal munkatársai. A fenti feladatok folyamatos, határidőben történő lefolytatása érdekében a polgármesteri hivatal több köztisztviselője is beiratkozott a Heves Megyei Kormányhivatal által 2020. márciusában indítandó anyakönyviszakvizsga-felkészítő tanfolyamra.”