közlekedés

2020.08.26. 07:00

Összefogással érnék el, hogy Hatvanban is megálljanak az Inter City-járatok

Horváth Zsolt tavaly december óta küzd azért, hogy az intercity- (IC-) szerelvények a jelentős vasutasmúlttal rendelkező Zagyva-parti városban is megálljanak.

Tari Ottó

Galgahévíz, 2018. augusztus 7. InterCity a felújított pályaszakaszon Galgahévíz közelében a felújítás alatt álló az Aszód és Hatvan közötti vasútvonalon 2018. augusztus 7-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Fotó: Máthé Zoltán

A férfi a legnagyobb közösségi portálon külön csoportot hozott létre, amelyben bárki elmondhatja véleményét a kezdeményezéssel kapcsolatban.

– Sehol nincs az országban olyan vasúti vonal, ahol Budapesthez legközelebb több mint 100 kilométerre állna meg egy intercityvonat – érvelt elhatározása mellett. – Sőt, Cegléd, Tatabánya, Székesfehérvár vagy Vác esetében mindössze harminc-egynéhány kilométerről van szó. Vagyis a szakértők által hangsúlyozott elmélet, ami szerint az intercityvonatok megállítását Budapesttől lényegesen nagyobb távolságok esetén preferálják, az utóbbi példák alapján nem helytálló.

Horváth Zsolt szerint az is a jelenlegi helyzet fonákságára utal, hogy miközben egy alig tízezer fős településen – jelesül Füzesabonyban – az IC-vonatok megállnak, addig a húszezres lélekszámú, a fővárost több megyeszékhellyel, így Salgótarjánnal, Miskolccal, Szolnokkal vagy éppen Egerrel összekötő, fontos csomóponttal rendelkező Hatvanban nem.

– A szakértők szerint a felméréseik azt bizonyítják, hogy nem lenne rá kereslet, ám az ezt alátámasztó adatok külső fél számára nem elérhetők – jelentette ki Horváth, aki szerint a Budapest–Hatvan vonal hosszadalmas felújítása és korszerűsítése nem minden esetben tükröződik a menetrendben.

Az elmúlt időszakban számos levélváltás történt a MÁV-val, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel, az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, valamint a kezdeményező személyesen találkozott a hatvani polgármesterrel is – aki ugyancsak támogatná a javaslatot –, mindeddig eredménytelenül.

– Jelenleg mi, utasok, összefogva próbáljuk meggyőzni az illetékeseket az IC-k hatvani megállásának fontosságáról, próbáljuk minél több érintett település polgármesterét bevonni azzal, hogy kérjük a segítségüket. Mindemellett már mintegy hétszázan aláírtuk erre vonatkozó petíciónkat, Heves mellett Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Pest megye 115 településéről. Ezzel is jelezték, hogy regionális problémáról és igényről van szó. Horváth Richárd hatvani polgármester immár ezeket az aláírásokat is magával viszi a hamarosan esedékes újabb tárgyalásra.

Horváth Zsolt közölte azt is: céljaik közé tartozik egyebek mellett, hogy a vasúttársaság olyan menetrendet alakítson ki, ami az utasérdekeket képviseli, legyen normális ügyfélszolgálat, ami érdemben foglalkozik az észrevételekkel, és ne kelljen szélmalomharcot folytatni azért, hogy a döntéshozók meghallgassák kérésüket. Fontos lenne az is, hogy hibrid, azaz gyorsvonati kocsikkal is felszerelt IC-k közlekedjenek a mostaniak helyett – tette hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában