sajtótájékoztató

2021.06.08. 12:21

Több hazai terméket vettünk a járvány alatt

Akár többet is fizetünk a magyar termékekért.

Sz. M. L.

– A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatójukon kedden.

Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek. Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a hazai értékesítését.

A Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég megalakulásakor, 15 éve azonban még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi létrehozójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Pavlova Olga úgy látja, hogy a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék 15 év alatt a legismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában