borturizmus

2021.09.09. 07:11

Egyéni arculatot kap a Felső-Magyarország borrégió

A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása.

Szabó István

Könnyid László szerint a borturizmus egész évben jelentős

Forrás: Heves Megyei Hírlap

Fotó: Huszár Márk

Ahogy arról korábban beszámoltunk, idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei, hangzott el a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) keddi sajtótájékoztatóján. Könnyid László vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy az ügynökség hathetes őszi kampányában markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája. Mint mondta, így mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jutnak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára.

– Az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt. Ugyanis a borturizmus egyik fontos eleme a gasztronómiának, és kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban is. Ha a borkultúrát és a borturizmust serkentjük, azzal segítjük a vállalkozók, borosgazdák és termelők megélhetését, piacra jutását, és támogatjuk azokat a közösségeket is, amelyeknek nagyon fontos szerepe van a helyi értékek és tradíciók megőrzésében. Hozzájárulunk ezzel az egész desztináció fejlődéséhez. A borturizmus kiváló eszköz az idegenforgalom szezonalitásának csökkentésére, hiszen két nyár között is alkalmas arra, hogy megszólítsa a vendégeket.

Az idei kampány sajátossága, hogy a korábbi, nyári népszerűsítéshez hasonlóan, az előző évi adatok felhasználásával éri el a különböző célcsoportokat. Közülük a borturizmus döntő szereplője a középkorosztály a maga negyvenszázalékos arányával, de egyre markánsabb szegmenst képviselnek a fiatalabbak mintegy húsz, illetve az ötvenöt és hatvannégy év közöttiek tizenhárom százalékkal – foglalta össze Könnyid László.

Könnyid László szerint a borturizmus egész évben jelentős
Fotó: Huszár Márk / Heves Megyei Hírlap

A vezérigazgató-helyettes arról is beszélt, hogy a borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. A kampányhoz hat különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken.

Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője elmondta, hogy hazánk huszonkét borvidékét sorolták be a hat régióba, amelyek a Balaton, a Duna, a Felső-Magyarország, a Felső-Pannon, a Pannon és a Tokaji régió.

– Ez fontos újítás, mert az egyes régiók egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, a jellegzetességeiket erősítő arculatot. A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van.

A teljes egészében megújult bor.hu weboldal segítségével megszervezhetők a boros utazások a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig. Az oldal minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl. A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató – részletezte Gál Zsombor.

Vonzóak megyénk természeti értékei

Könnyid László kérdésre válaszolva elmondta, hogy az infrastruktúra fejlesztése, így az egri dűlők útjainak korszerűsítése nem az MTÜ feladata. A vezérigazgató-helyettes szerint az ügynökség reklámtevékenysége révén még több borturista látogat Egerbe, nő a járműforgalom, ami megszüli a helyi igényt az infrastruktúra modernizálására. Gál Zsombor megyénkkel kapcsolatban kiemelte, hogy Eger esetében sem célszerű a borvidék határán belül marasztalni a látogatókat, csak a pincelátogatásért kevesen érkeznek az ország távoli helyeiről, más élményekre is vágynak. Érdemes ajánlani nekik, hogy fedezzék fel a környék termálfürdőit, a Mátra sípályáit is. A megye természeti szépségei sok budapestit vonzanak, tavaly a borturisták huszonhárom százaléka a fővárosból érkezett a Felső-Magyarország borrégióba.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában