horgászat

2021.11.19. 10:29

Mezőtárkány egyik vonzereje a horgásztó lett

Családokat, baráti társaságokat várnak a természetes vízhez, nem csak halfogásra Mezőtárkányba.

S. S.

Apa és fia – Csatlós Csaba és Balázs – Ózdról jár ide

Forrás: beküldött

A falu központjából Pásztor István alpolgármester kísérte el munkatársainkat a község határában fekvő Mátravíz horgásztóhoz. Ott a tógazda, ifj. Forgács Péter fogadott, aki kérdés nélkül is örömmel újságolta el, mik történtek 2019 decembere óta, amikor is tulajdonukba került a tó.

Úgy fogalmazott: szép örökséget vettek át az előző tulajdonostól, Nemes Istvántól, aki maga is szépítette, fejlesztette a természetes víz környékét. Ezt folytatják ők is. Az utak minőségén javítottak, bővültek a szálláslehetőségek, két lakókocsit telepítettek a tó partjára.

Apa és fia – Csatlós Csaba és Balázs – Ózdról jár ide Fotó: beküldött

– Építettünk két új négy-négyszemélyes faházat is – mondta Péter. – A VIP-állást is teljesen átalakítottuk, s tíz új esőbeállóval is gazdagodtunk. A nagy tó teljes területén körbe, minden horgászhelyállásnál áramvételezési lehetőséget alakítottunk ki. Ez elengedhetetlen már a mai világban, hiszen sokan több napra érkeznek hozzánk. A fürdőtó környezetét is felújítottuk, módosítottuk. Létrehoztunk egy játéktermet, ahol biliárd, csocsó és darts is lesz.

Tájékoztatása szerint idén két nagyobb szabású horgászversenyt is rendeztek: a törpeharcsafogó megmérettetést, valamint a II. Mátravíz Bojlis kupát. Utóbbin az összefogás 850 kilogramm hal volt. Ezt a versenyt szeretnék a jövőben is évente lebonyolítani.

– Ebben az évben is többször telepítettünk halat mindkét tóba, 35 mázsa uszonyos foglalta el új lakóhelyét nálunk. Új tórekord is született októberben, mikor a Magyar névre hallgató pontyot több mint 28 kilogrammnak mérlegelték a halőrök. A tíz kilónál nagyobb súlyú fogásokat nyilvántartjuk, mérlegeljük. Már 200 ponty, amur kapott csipet – újságolta a tógazda.

Bizalom

Ifj. Forgács Péter a következő évek fejlesztéseiről is beszélt a Heolnak. Szavai szerint sokat dolgoznak ezen: – Munkatársainkkal együtt azon vagyunk, hogy az ide érkező vendégek, családok, baráti társaságok jól töltsék el idejüket, nyugodtan tudjanak pihenni és legyen fogási élményük is. Köszönjük vendégeink bizalmát, hogy ezt a tavat választották pihenésül. A visszajelzések, a látogatók száma azt bizonyítják, hogy nem dolgozunk hiába.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!