Gázszámla

2022.09.10. 11:25

Rugalmasan halad az ügyintézés az MVM egri ügyfélszolgálatán

Barta Katalin

Illusztráció

Forrás: Rosta Tibor/MTI

Az online regisztrációt követően négy nap várakozás után csütörtökön délelőtt 10 óra 20 percre kaptam időpontot az Agria Parkban található ügyfélszolgálaton. Tíz perccel a megadott időpont előtt érkeztem, és örömmel tapasztaltam, hogy az egy hónappal ezelőtti ideges tömegnek nyoma sem volt. Az emberek türelmesen várakoztak, s ülőhely is akadt. Az ügyfeleket irányító középkorú férfi higgadtan és határozottan igazította el az embereket. Tíz perc várakozás után szólítottak, egy fiatal, készséges hölgy hallgatta meg, mi járatban vagyok.

Nemrég megkapott, számomra horribilis összegű gázszámlám tételeit próbáltam értelmezni. Rövid számolgatás után kiderült, hogy valóban sokat fogyasztottunk egy év alatt, abban a hiszemben, hogy a rezsicsökkentés marad, s az eddigi átalány összegét, 34 ezer forint havonta, ki tudjuk gazdálkodni. A nemrég közel 90 ezer forintos kiszámlázott tételtől érthetően meghűlt az ereinkben a vér.

Arra szerettem volna választ kapni, hogy régi építésű, kétgenerációs, vidéki családi házunkra – ami 1996 óta a földhivatalban hivatalosan bejegyzett társasház – jár-e albetétenként a kedvezményes rezsicsökkentett mennyiség, illetve az erre vonatkozó összeg. 

Erre nem tudtak válaszolni, mondván, a társasházi részletek finomhangolása jelenleg is zajlik, ám elmondták, hogy mi a teendőm.

  • Ki kellett töltenem egy Fogyasztó közösségi nyilatkozat elnevezésű nyomtatványt,
  • a földhivataltól beszerezni egy tulajdoni lap másolatot,
  • lemásolni a társasházi alapító okiratot,
  • feltüntetni a legutóbbi számlát,
  • s egy online kérvényt írni az [email protected] e-mail címre. 
  • A fenti dokumentumokat kellett kinyomtatni, beszkennelni, csatolni és elküldeni a megadott címre.  

Őszintén szólva ennyi bonyodalommal egyedül nehezen birkóztam volna meg, de szerencsére akadt segítség, aki mindezt türelemmel, és kellő empátiával megoldotta, nagyjából egy óra alatt. 

A kérelmet, a csatolt dokumentumokat elküldtem, s azonnal megjött a visszajelzés, hogy azok rendben megérkeztek, a feldolgozásukat megkezdték, majd értesítenek.

A biztonság kedvéért a kinyomtatott példányokat postán is feladtam, tértivevénnyel, hogy biztosan utánkövethető legyen az ügylet.

Az ügyintézés közben azt tapasztaltam, hogy a megjelent ügyfelek többsége gyorsan választ kapott kérdéseire és nagyobb részük elégedetten távozott.

Barátaimmal, ismerőseimmel beszélgetve arra jutottam, hogy a magánszemélyek, azaz a lakossági fogyasztók zöme elégedett az eddig megkapott számlákkal.

A hőtávos panellakásokban élők számára egyelőre nem változik a számla összege, a vidéken, falvakban élők közül pedig eddig is sokan vegyes tüzeléssel készültek a télre. Számos háztartásban már bekészítették a tűzifát, sok helyen építettek be az elmúlt években hűtő/fűtő üzemmódú klímaberendezést, és néhány helyen az őszi hónapokban szerelik fel a pályázati támogatással nyert napelemeket. A hamarosan nyíló, új napelemes pályázat iránt már most is rengetegen érdeklődnek. 

Az is biztos, ha egy kicsit megkésve is, de mindenki – köztük én is – szembesült a valósággal, s szigorú takarékosságba kezdett.
 

  

   

  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában