MIA

2023.01.26. 15:13

Mesterséges intelligencia segítségével intézhetjük ügyeinket az egri plázakönyvtárban

Az egri pláza könyvtárában már anyakönyvi kivonatot és erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk.

Forrás: Berán Dániel/Heves Megyei Hírlap

A Bródy Sándor Könyvtár sikeres pályázatának köszönhetően az Agria Park első emeletén található Plázakönyvtárban elhelyeztek egy mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési oszlopot.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, Egerben a kormányablakban is működik ilyen berendezés. 

– A Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) Ponton elhelyezett eszközt az Agria Park nyitvatartási idejében használhatják sorbán állás és ügyintézői beavatkozás nélkül. Az önkiszolgáló berendezésnél lehetőség nyílik okmány- és járműügyek intézésére, anyakönyvi kivonat és erkölcsi bizonyítvány igénylésére és lakcímbejelentéshez szükséges kérelem beadására is – tájékoztatta portálunkat Szécsényi Orsolya könyvtáros.  

Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Egyebek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya-terminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.

– A terminál használatához érdemes magunkkal vinnünk a személyes okmányainkat. A használót az ügyintézés megkezdésekor egy üdvözlő képernyő fogadja az intézhető ügyek listájával. Az indítani kívánt ügytípus kiválasztását követően a felhasználó azonosítása következik valamely személyazonosításra alkalmas okmányának, például útlevélének vagy személyazonosító igazolványának és arcképének segítségével. A MIA lépésről-lépésre vezeti végig a felhasználót az ügyintézés menetén, amely folyamat zárásaként hiteles nyomtatott bizonylat igazolja az ügyindítás tényét, az állampolgár adatait és az indított ügy azonosító számát – ismertette a könyvtáros.

A kihelyezett MIA széles körű alkalmazása jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez a használók számára, s használatuk hamarosan olyan mindennapi rutinná válhat, mint egy bankautomata kezelése.

Szécsényi Orsolyától megtudtuk továbbá, hogy komoly előkészítő munka eredményeként napjainkban több száz kormányablakban, okmányirodában, postán és Digitális Jóléti Ponton találunk önkiszolgáló oszlopokat. A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program részeként, a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” projekt megvalósítása során. A projektet a Széchenyi 2020 program részeként a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek  valósítják meg.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában