Vonat

2023.07.14. 07:00

Visszakérik a reggeli InterCityt a hatvaniak

Az InterCity vonatok Hatvanban elnevezésű közösség szerint a legutóbbi menetrend-módosítás számos előnnyel járt, ugyanakkor további korrekcióra szorul.

Tari Ottó

– Kérjük vissza a reggeli első InterCityt! – olvasható a Facebook-csoport legújabb bejegyzésében

Forrás: InterCity vonatok Hatvanban/Facebook

Az interneten szerveződött InterCity (IC) vonatok Hatvanban elnevezésű közösség több éven át harcolt annak érdekében, hogy a gyors szerelvények a Zagyva-parti városban is megálljanak, s erőfeszítéseiket az elmúlt év végén siker koronázta: a menetrend legutóbbi módosításakor, 2022 decemberében már az igényeiknek megfelelően állították össze az új menetrendet. Vagyis sikerrel jártak – mint a napokban rámutattak – egyetlen kivétellel.

– Kérjük vissza a reggeli első InterCityt! – olvasható a Facebook-csoport legújabb bejegyzésében. Mint fogalmaznak, a 2022. december 11-től érvénybe lépett, a régiót érintő menetrendi fejlesztéseket nagyra tartják, mivel ennek eredményeként Hatvan és Miskolc, illetve Hatvan és Nyíregyháza között megháromszorozódott az utasforgalom.

A sok pozitív változás mellett azonban egy negatív is történt – mutatnak rá. Indoklásuk szerint ugyanis tavaly ilyenkor reggelenként még közlekedtek Budapest felé a Borsod IC-k, amelyek 509-es jelzésű vonatként ugyan megmaradt az új menetrendben, de már InterRégióvá „lefokozva”.

Mit jelent ez ténylegesen? – teszik fel a kérdést, majd felsorolják, hogy egyebek mellett az InterCity szolgáltatás reggeli üzemidejének csökkentését, a vonatszolgáltatások teljes összekavarását – egy alapvetően távolsági vonatot ötvöznek az InterRégió és a gyorsított személyvonat tulajdonságaival –, plusz öt közbeiktatott megállót Hatvan és Budapest Keleti-pályaudvar között, továbbá mintegy plusz tíz perces többlet-menetidőt.

Úgy vélekednek, ennek a vonatnak sokkal több hozadéka lenne, ha Miskolc helyett Sátoraljaújhelyről közlekedne, így új reggeli bejárós vonatot biztosítva a zempléni régió számára, valamint a Szerencsen és környékén élők számára. Továbbá, ha Hatvantól a Keleti-pályaudvarig nem állna meg, így újra lehetne egy népszerű és versenyképes menetidejű „munkába járós” IC Borsod, Matyóföld, Kelet-Nógrád utasai számára, nem beszélve a Hatvan és környékén élőkről.

Az InterCity vonatok Hatvanba közössége nem ért egyet azzal, hogy az olyan budapesti kismegállókban, mint Akadémiaújtelep, Rákosliget vagy Rákoscsaba, meg kell állítani egy Miskolcról közlekedő távolsági vonatot úgy, hogy a szóban forgó megállók utasainak kiszolgálása félóránkénti gyakorisággal egyébként is megtörténik személyvonatokkal vagy gyorsított személyvonatokkal. Ha mégis szükség van ezeknek a megállóknak további vonatokra, akkor arra „tegyenek be” plusz személyvonatot, s ne a távolsági IC szolgáltatásokat csorbítsák meg, vélik.

A Facebook-csoport felhívja a figyelmet arra, hogy aki egyetért javaslatukkal, miszerint jó lenne újra olyan IC, ami reggel 8 óra előtt beér a Keleti-pályaudvarra, írja meg véleményét a https://menetrend-tervezet.vpe.hu/ honlapra.

Ugyanitt július 23-ig a a vasúti menetrend további tervezetei is véleményezhetők. A tervezetben nagyrészt változatlan menetrendi struktúrát tüntettek fel a Hatvant közvetlenül érintő 80, 80a, 81, 82. számú vonalakon. A térséget érintő egyedüli módosulás, hogy az Aszód-Vác vonatok menetrendje valamelyest módosul, így a Dunakanyarból Hatvan felé utazva a jelenlegi igencsak „kicentizett” – Vácon 3 perc, Aszódon 2 perc – átszállási idők biztosabbá válnak, negyedóra körüli átszállási idők lesznek mindkét helyen. A Hatvan-Vác vonatpár megmarad.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában