Horgászat

2024.01.21. 11:09

Gigaharcsát emelt ki a vízből két pecás Szihalmon + videó

Nem mindennapi élményben volt része Fodor Ferencnek és Béres Ádámnak Szihalmon.

Heol.hu

A Szihalom mellett lévő 31 hektáros The Legend Lake-en 2010 óta, közel 14 éve szinte senki sem horgászott, a területen kavicsbányászat folyt. Tavaly nyáron indult újra a horgásztatás, miután a bányát bezárták - adta hírül a Pecaverzum 2024 januárjában.

Mint írják, a legmélyebb részeken 7-8 méteres vízzel is rendelkező bányatóra Fodor Ferenc már tavaly rátalált.

– Mivel szeretjük a kihívásokat és az érintetlen, vadregényes horgászhelyeket, gondoltuk, kipróbáljuk. A hely annyira magával ragadott minket, hogy úgy döntöttünk immáron harmadik alkalommal, hogy a 2023-as szilvesztert bekockáztatjuk, hátha nemcsak korcsolyázni, hanem egy kis szerencsével horgászni is tudunk. Hála Istennek a szerencse mellénk szegődött, és úgy alakult, hogy pont azon a héten az időjárás a kegyeibe fogadott minket, és csak minimális fagyások voltak az éjszaka folyamán, viszont a szél többször is egzecíroztatott minket. Nem volt ez másképp azon az ominózus napon, január 5-én sem – kezdte egyhetes túrájáról szóló beszámolóját a Pecaverzumnak Fodor Ferenc, aki egy társával, Béres Ádámmal érkezett a helyszínre.

Fodor Ferenc (balra), aki egy társával, Béres Ádámmal kifogta a gigaharcsát Forrás:Pecaverzum

Alapvetően a nagy pontyok horgászata volt célkeresztben, de szoktak kifejezetten harcsára is utazni. Miután feltérképezték a területet, szétszórták a botokat a tavon, 2,5-7 méteres vízmélységeket vallattak. Fogtak is szépen pontyokat 8-18 kilogrammos tartományban, de az igazi bigek elkerültek őket.

– Az érdekesség, hogy a 4 fokos vízben nem a mély részekről jöttek a halak, hanem a sekélyebb területekről, de úgy gondoltuk, egy botot bent hagyunk halibut bojlival és PVA-tasakkal a mély területen. És hát mondanom sem kell, hogy ez volt a szerencsénk faktora – fogalmazott a hírportálnak Fodor Ferenc.

Hozzátette, aznap kora hajnalban frissítették a botokat, és a mélyvízi pálca is visszakerült a helyére. Egész nap igen erős szél fújt 60-70 kilométer/órás lökésekkel, ami hajtogatta is a botok végét. Olyannyira, hogy rendszeresen becsipogott a körülbelül 300 méter távolságra lévő bot. A horgászok nem igazán tudták eldönteni, hogy kapás vagy a szél csinálja.

– Ugye tudjuk, hogy hideg vízben nem feltétlen várhatunk húzós kapást, bár a halak többsége nem cicázott, húzta, ahogy kell. Ezért úgy határoztunk, hogy nem megyünk rá a botra, hanem kicsit trükközünk, és lesüllyesztjük a zsinórt. Ezt meglépve abba is maradt a csipogás, majd amikor estefelé kicsit csillapodott a szél, ránéztünk a botra – folytatta a történetet Fodor Ferenc a Pecaverzumnak, aki másodmagával csónakba is pattant.

Amikor a szerelés fölé értek, értetlenkedve fogadták, hogy milyen nehezen jön fel az 1 kilós kősúly, amelyet ólom helyett használtak.

– Aztán egyszer csak megindult a kavics az iszapból, olyannyira, hogy a csónakot is elkezdte húzni, ekkor tudatosult bennünk, hogy ez nem tréfa, itt valami komoly hal van a horgon – vágott bele az ádáz küzdelem részletezésébe. – Először azt hittük, megérkezett a várva várt big ponty, de a fárasztás jellegéből egy idő után sejtettük, hogy ez bizony nem ponty lesz. Nagyon komótosan fix mélységben úszkált a behemót. Amikor az első buborékok vízfelszínt értek, akkor már biztosak voltunk benne, hogy haresz van a horgon, csak azt nem sejtettük, hogy ekkora - részletezte a horgász a hírportálnak.

A közel 1,5 órás fárasztás alatt többször feljött, majd visszament. Mindeközben rá is sötétedett a pecásokra. Mikor először meglátták a halat, igencsak kikerekedett a szemünk, főleg azért, mert hosszabb volt, mint a csónak.

– Azért kétségbe nem estünk, mert már volt rutinunk, illetve a 60-as monofil előtét zsinór is adott egyfajta biztonságot, amíg összepakoltunk a csónakban. Kicsit tartottunk tőle, hogyan húzzuk be a gumicsónakba, és hogy mit fog művelni, de hála Istennek tudta, hogy kell viselkedni annak ellenére, hogy nem mostanában volt horog a szájában, ha egyáltalán volt! – fogalmazott a sikeres horgász.

Behúzást követően bár egy kicsit kilógott a farka a csónakból, de biztonságban partra, vagyis stéghez értek vele, ahol tógazdai engedéllyel pányvára helyezték, hogy másnap celeb válhasson belőle, írták.

– Mondanom sem kell, nagy volt az öröm! Egy jó időre el is feledkeztünk azokról a fránya nagy pontyokról – összegzett Fodor Ferenc.

A mérlegelés során sajnos problémába ütköztek, mivel nem készültek ekkora harcsára, a hosszát megállapították: a teljes 248, míg a faroktőig mért 237 centiméter volt. A tömegére viszont csak következtetni tudtak: 85-90 kilósra tippelték.

A harcsa természetesen visszanyerte szabadságát, erről videó is készült.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!