Vonat

2024.01.25. 11:20

Ismét száguldhat az InterCity – de Aszód és Hatvan között egyelőre még nem

Az InterCity (IC) újra megkapta az engedélyt Gödöllő és Aszód között a megemelt pályasebességre. Aszód és Hatvan között viszont még csökkentett teljesítménnyel közlekednek a járatok.

Tari Ottó

A hatvani vasútállomás

Forrás: Albert Péter/Heves Megyei Hírlap

Az InterCity Vonatok Hatvanban elnevezésű internetes közösség az elmúlt években több sikeres akcióval hívta fel magára a figyelmet, egyebek mellett ők szorgalmazták először és a legkitartóbban, hogy az IC-k a Zagyva-parti városban is álljanak meg. Ebbéli törekvésük sikerrel járt. A közelmúltban pedig a hatvani vasútállomáson tapasztaltakra hívták fel a figyelmet. Mint megírtuk, egyebek közt kifogásolták, hogy több helyen beázik a tető a peronoknál, ökölnyi nagyságú lyukak tátonganak az ereszeken, a peronokra csak kerülőúton lehet eljutni, illetve évek óta zajlanak a lépcsőfelújítások. Továbbá az Újhatvan felől érkező utasokat – mások mellett az időseket, a gyerekeseket (babakocsival), a bicikliseket – rákényszerítik arra, hogy egy elavult vasúti felüljárón közelítsék meg a létesítményt, miközben a peronokhoz vezető aluljáró teljes szélességében kész van, csak éppen a végét befalazták. Érvelésüket fotókkal és videóval is alátámasztották.

Legfrissebb bejegyzésükben örömüknek adnak hangot annak okán, hogy az InterCity újra megkapta az engedélyt Gödöllő és Aszód viszonylatában a megemelt pályasebességre. Mint megjegyezték, a két említett város között az eddigi 90 és 100 kilométer/órás váltakozás helyett 100 és 120 kilométeresre emelték fel az áthaladó vonatok sebességét. Így újra van menetidő-tartalék a pályán, ami a menetidő jobb betarthatóságát segíti elő – fogalmaztak, hozzátéve ugyanakkor, hogy az említett felújított szakasz már egyszer megkapta az engedélyt az emelt pályasebességre, azonban pár hónap után vissza is vonták azt.

– Reméljük, a mostani döntés nem átmeneti megoldást eredményez, hanem állandósul – adnak hangot óhajuknak, megemlítve viszont, hogy a sebesség terén az Aszód ás Hatvan közötti szakasz 120-ról 160 kilométer/órásra való emelésével még tartoznak az utasoknak.

Szerintük ehhez azonban nem ártana valóban Hatvanig felújítani a pályát, és nem négy kilométerrel a település előtt befejezni a munkát, valamint egy rugalmasabb forgalomirányítási rendszert is szükséges lenne kialakítani és üzemeltetni.

– Sajnos mindezek híján a késésben lévő InterRégió vonatok vagy az S80-as személyvonatok mögé többször beragadnak az InterCityk. Ha pedig nem engedik őket előzni, akkor csak egy be nem teljesült vágy marad az, hogy végre visszagyorsuljunk – mutatnak rá bejegyzésükben.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában