2016.09.29. 17:07
Sok öt forint új mosdót ért az iskolának
A munkálatok anyagi hátterét az egyik népszerű tisztítószer kampánya alapozta meg.
Megtudtuk: a programot azzal a céllal indították, hogy támogatást nyújtsanak hátrányos helyzetű, vidéki kisiskolák felújításához. Az anyagi hátteret 2016-ban is az egyik népszerű tisztítószer országos vásárlói kampánya alapozta meg: második éve, 3 hónapon át minden itthon kiskereskedelmi forgalomban értékesített termék után 5 forint az akciónak jutott, és több mint 13,5 millió forint gyűlt össze.
Tavaly tavasszal indult el az akció, mely – a remények szerint – egyszerre enyhít az iskolák problémáin és hívja fel a pedagógusok és a szülők figyelmét az iskolai illemhelyek higiéniájának fontosságára. Az átadón elmondták: a közelmúltban, az Unilever Magyarország Kft. és az Emberi Erőforrások Minisztériumának együttműködésével elvégzett felújítási munkákkal majd’ ezer gyerek iskolai higiéniai körülményein sikerült javítani.
[caption id="" align="alignleft" width="650"] Az ünnepi esemény vendégei is megtekintették az új mosdót Fotó: Beküldött
[/caption]
A szűcsi iskola pályázatában kiemelte, hogy kétszintes épületükön külső renoválás már történt, ám a vizesblokkok ebből kimaradtak, így rájuk fért a korszerűsítés. A földszinten és az emeleten is csupán egy-egy fiú, lány és felnőtt mosdót használhattak, és e helyiségeken több mint 100-an osztoztak. Meleg víz sem állt rendelkezésre. Az iskola vezetése ezért is tartotta nagyon fontosnak a tagintézményben ezt a korszerűsítést.
A pályázati támogatásnak köszönhetően hazánk öt hátrányos helyzetű iskolájában ősszel már tiszta és higiénikus körülmények közé, vadonatúj mellékhelyiségekbe térhettek vissza a diákok. Az akció idei nyertese volt a szűcsi iskola is.