tárgyalás

2021.06.01. 20:00

Több mint két éve történt a tragikus felnémeti buszbaleset – Most tanúkat hallgattak meg

Több mint két esztendeje történt halálos végű közlekedési baleset Felnémeten, a Kovács Jakab utcában. A csuklós autóbusz vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolják. Az Egri Járásbíróság az elmúlt héten tartott tárgyalást az ügyben.

Sike Sándor

Fotó: Daniel Beran

Az Egri Járásbíróság előtt halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt folyamatban lévő büntetőügyben a bíróság a május 25-i tárgyaláson tanúként meghallgatta a sértett hozzátartozóját, valamint az ügyben kirendelt műszaki szakértőt – tudtuk meg Hoszné dr. Nagy Tímea bírótól. Az Egri Törvényszék sajtószóvivője közölte: a bíróság a tárgyalást ősszel tanúkihallgatással folytatja, a következő határnap idén októberben lesz.

K. K.-néval szemben az Egri Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emelt vádat. Az asszony 2019. március 18-án autóbusz-vezetőként dolgozott a Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. alkalmazásában. A terhelt egy csuklós autó­buszt vezetett Eger Berva városrészéből Felnémet felé. Az adott napon déli háromnegyed egy körül a vádlott a Kovács Jakab út 3. szám előtti útszakaszon, nappali jó látási viszonyok között, a száraz, forgalmi irányonként egy-egy sávos, aszfalt burkolatú úttesten kialakított autóbuszöbölben megállt. Az utasok a hátsó két ajtónál szálltak fel, s utána, a jelzőcsengőt is használva zárta a jármű ajtajait, és indulni készült.

A vádirati tényállás szerint a harmadik ajtón egymás mögött hárman fejezték be az utazást. A harmadikként készülődő H. J.-né pedig nem fejezte be a leszállást, ezért az egyik lába az autóbusz összezáródó ajtajai közé szorult. K. K.-né a visszapillantó tükröt használva teljes mértékben láthatta a jármű jobb oldalát. A sofőrnek a jelzőcsengő elhallgatása ellenére észlelnie kellett volna, hogy egy utas még fenn maradt. Ő azonban erre nem figyelt, mivel a balra, az útra és a visszapillantó tükörbe tekintve, irányjelzőt használva, a forgalomba visszakapcsolódást tervezte, s el is indult.

Az autóbusz elrántotta a sértettet, aki elesett, majd a padkáról az úttestre, a busz alá került, s a kerekek áthaladtak a testén. Az eset a jármű mozgásán nem volt észlelhető, és az elindulás után egy másodperccel már a vádlott számára a visszapillantó tükörből sem volt látható a busz jobb oldala. K. K.-né nem észlelte, hogy balesetet okozott, de 200 méterrel arrébb egy utas szólt neki, hogy az előző megállóban valaki eleshetett. A terheltnek azonban ekkor már nem volt lehetősége megfordulni, így folytatta az útját Felnémeten, majd körülbelül tíz perccel később érkezett vissza a helyszínre.

Szabályt szegett a jármű vezetője

Az ügyészség vádiratában foglaltak szerint a sértett, H. J.-né a balesetben olyan súlyos sérüléseket szenvedett el, hogy a helyszínen elhunyt. Az asszony halálát a koponyát és a törzset érintő többszörös csonttörésekhez társult, életfontos szervsérülések következtében kialakult traumás sokk okozta. A vádhatóság azon az állásponton van, hogy a baleset azért következett be, mert K. K.-né megszegte a KRESZ-t. A szabály azt rögzíti, hogy a közhasználatú autóbusz vezetője indulási jelet csak akkor adhat, amikor az utasok fel- és leszállása befejeződött. Elindulási szándékát pedig irányjelzővel csak akkor jelezheti, ha a jármű összes ajtaja becsukódott.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában