Kisnána

2018.12.18. 10:33

Az óra mottója: mindenki jó valamiben

Az életgyakorlat-alapú tanórai foglalkozások legfontosabb célja, hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amelyek sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezik fel – állítja a kisnánai Szent Imre Általános Iskola igazgatója.

H. É.

Az élményalapú tanítási módszert alkalmazzák az általános iskolában

Forrás: Heves Megyei Hírlap

Fotó: Czímer Tamás

Szlama Tiborné hozzáteszi, fontosnak tartják, hogy a gyerekek számára az egyén, család, osztály, iskola, lakókörnyezet, természeti környezet, munkaerőpiaci környezet – egyre táguló – rendszereiben olyan tevékenységet szervezzenek, amelyek lekötik a diákokat, fokozzák a teljesítményüket, kitágítják az érdeklődésüket és erősítik a nyitottságukat.

Az élményalapú tanítási módszert alkalmazzák az általános iskolában Fotó: Czímer Tamás / Heves Megyei Hírlap

– A foglalkozás témája az ön- és társismeret volt, a mottója pedig, hogy mindenki jó valamiben – magyarázza az igazgatónő. – A gyerekek idézetekkel és versekkel hangolódhattak rá a témára. Később megalkothatták saját tehetségtérképüket, majd ennek segítségével a társuk bőrébe bújva mutathatták be egymást. Ezt követően a csoportok összeállították a csoporttagokra jellemző tehetségtablójukat, s be is mutathatták azt a többi csoport számára. A foglalkozás során a tanulók olyan dolgokat is megtudhattak osztálytársaikról, amiket eddig nem is gondoltak, mint például azt, hogy a lányok is szerethetnek focizni, s kapusként érzik magukat a legtehetségesebbnek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában