szolgáltatók

2021.02.21. 20:00

A járvány alatt nem lett jelentősebb a víz és villany tartozások száma Hevesben

A szolgáltatók számos módon igyekeznek megóvni a kikapcsolástól a fogyasztókat. Megnéztük, mennyire befolyásolta a járvány a közüzemi számlák fizetését.

Szabadi Martina Laura

20200323 Deszk Koronavírus-járvány Gázóra és villanyóra leolvasását mindenki saját maga végzi, és diktálja a szolgáltatónak. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország

Fotó: Karnok Csaba

A járvány miatt sok család került nehéz helyzetbe. Ugyan a kormány igyekszik segítséget nyújtani a munkahelyek megőrzése érdekében, de így is sokak megélhetése került veszélybe. Ilyenkor hosszú távon a közüzemi szolgáltatóknál is felhalmozódhat hátralék, meggyengül a fizetési hajlandóság, de a megkérdezettek szerint az ilyesmi visszatérő probléma. Egy idő után az elmaradozók feje felett ott lebeg a kikapcsolás veszélye, pedig bizonyos időközönként erre moratóriumot is hirdetnek a szolgáltatók.

– A legfontosabb törekvésünk a tartozások felhalmozódásának elkerülése – mondja portálunk kérdésére Irlanda Boglárka, az Észak-magyarországi Áramszolgáltató Zrt. (ÉMÁSZ) kommunikációs osztályának vezetője.

– Meggyőződésünk ugyanis, hogy az ügyfél és ÉMÁSZ közötti aktív, korai együttműködés a későbbi nagyobb bajok elkerülésének kulcsa. A járványhelyzet miatt tavasszal és a karácsonyi időszakban is kikapcsolási moratóriumot hirdettünk – teszi hozzá. Hangsúlyozza, hogy a hátralékkezelési folyamat legfontosabb eleme, hogy ügyfeleiket naprakészen informálják számlaegyenlegükről, az esetleges elmaradásokról.

– A szokásos havi számlákon kívül ügyfeleink az interneten és mobiltelefonos applikációinkon keresztül tájékozódhatnak erről. Ezen túlmenően az elmaradásokról emlékeztető levélben, a későbbiekben pedig ajánlott fizetési felszólításban is adunk tájékoztatást. Ügyfeleink többsége tudatosan kezeli számláját, és él az olyan kedvezményekkel, mint például a részletfizetés vagy a hátralék halasztott kiegyenlítésének lehetősége.

Népszerű az előre fizetős mérőt biztosító szolgáltatásunk is – magyarázza Irlanda Boglárka. A tartozások nagysága lényegesen nem nőtt a járvány hatására, pontos összegről azonban nem tájékoztattak.

– A fizetési nehézségekkel szembesülő ügyfeleinket arra kérjük, hogy minél hamarabb vegyék fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy a problémát közösen áttekintve tájékoztathassuk őket a lehetőségekről – hangsúlyozza az ÉMÁSZ munkatársa.

A tavaly kialakult járványhelyzet a Heves Megyei Vízmű Zrt.-t is új kihívás elé állította. – A megváltozott körülményekhez alkalmazkodva társaságunk törekedett a folyamatos szolgáltatás biztosítására, s emellett a gazdasági stabilitásának megtartására is. A korlátozások miatti bezárások hatása – főleg intézmények, szálláshelyek, vendéglátóhelyek esetében – megmutatkozott az értékesítési adatokban. Ez elsősorban Egerben s környékén volt érezhető – tájékoztat Stregova Márta, a társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese. A kintlévőségük nem nőtt érdemben sem a lakossági, sem a gazdálkodói, sem az önkormányzati tartozóknál.

– Az árbevételhez viszonyítva a kinnlévőségünk aránya továbbra is az országos átlag alatt maradt. Fogyasztóink számára tehát a pandémiás helyzetben is fontos volt, hogy a közüzemi számlákat kiegyenlítsék határidőre. A számlák pénzügyi teljesítésére társaságunk nagyobb türelmi időt adott. Fizetési emlékeztetők megküldésével, részletfizetési lehetőséggel és a védendő felhasználói státusz folyamatos biztosításával támogatta az ügyfelek fizetési hajlandóságát és lehetőségeit – részletezi Stregova Márta.

Több ezren tartoznak a számlával

Az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. (ÉRV) figyelmet fordít arra, hogy a pandémiás időszakban a felhasználók érdekeit szem előtt tartva kezelje kintlévőségeit.

– A közszolgáltatók és az ügyfelek közös érdeke a szolgáltatás folytonosságának biztosítása. Ezért a világjárvány időszakában az ÉRV arra törekszik, hogy minden lehetséges esetben támogassa a fizetési hajlandóságot – hangsúlyozzák.

Az ÉRV. Zrt. Heves megyében közel 40 településen végez víziközmű-szolgáltatást, több mint 41 500 lakossági s mintegy 1500 közületi felhasználóhely tartozik hozzájuk. Az utóbbi évekhez viszonyítva, kismértékű emelkedés tapasztalható a kintlévőségben. Tavaly közel 8600 lakossági, 250 gazdálkodói és 15 önkormányzati felhasználónak volt lejárt tartozása, összesen közel 302 millió forint összegben, közölték.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában