Egészségügy

2022.04.06. 18:38

Elindult a telemedicinális ellátás a gyöngyösi kórházban

Az orvos a beteg panaszai alapján gyógyszeres javaslatot is adhat a telefonos konzultáció során.

HEOL

Forrás: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

Április 1-től a Bugát Pál Kórházban is elérhető a telemedicinális ellátás telefonos konzultáció formájában, tájékoztatta portálunkat az intézmény. A telemedicina olyan egészségügyi szolgáltatás, melynek során a beteg és az őt ellátó egészségügyi személyzet között nem indokolt a közvetlenül találkozás, a kapcsolatuk a gyöngyösi kórház esetében telefonon keresztül jön létre. A Bugát Pál Kórházban a telemedicinális szolgáltatás igénybevételéhez minden esetben az online időpontfoglaló rendszerben kell előzetesen jelentkezni, hogy a kért szakrendelésre időpontot tudjon az intézmény biztosítani (a szolgáltatás a www.bugatpal.hu – Időpont kérése szakrendeléseinkre menüpontban foglalható).

A rendszerben kötelező információként jelenik meg a beteg telefonszámának (visszahívhatóság) megadása. A betegirányító munkatársai online tájékoztatást adnak arról, hogy az érintett szakrendelés dolgozói mikor fogják visszahívni. Erre azért van szükség, hogy a folyamatban lévő betegellátást ne kelljen megszakítani, hanem nyugodt körülmények között tudjon az orvos a beteg problémájával foglalkozni.

Az orvos minden esetben igyekszik az aznapi rendelési időben felhívni a pácienst. A visszahívás során célzott kérdéssel beazonosítják a beteget (név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím, TAJ szám), akit az informatikai rendszerben ellenőrizni tudnak.

Az orvos rákérdez a panaszokra, az eddigi vizsgálati eredményekre, esetlegesen szedett gyógyszerekre, gyógyszerallergiára. Tekintettel arra, hogy a telemedicinális ellátás során személyes találkozóra, vizsgálatra nem kerül sor a beteg és az ellátó személyzet között, kiemelt jelentőséggel bír a feltett kérdésre adott pontos válasza a betegnek a további teendők megállapítása céljából. Az orvos a beteg panaszai alapján gyógyszeres javaslatot adhat, gyógyszert módosíthat, életmódbeli tanácsot adhat vagy továbbküldi a pácienst konzíliumra. Szükség esetén az orvos beutalót, táppénzes javaslatot állít ki. Indokolt esetben egyeztetni tudnak egy újabb telefonos konzultációt is.

Amennyiben tünetek és a panaszok alapján az orvos szükségesnek tart egy személyes vizsgálatot, arra időpontot fog javasolni. A telefonos konzultáció során készült egészségügyi dokumentáció (ambuláns lap) az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Téren (EESZT) keresztül ügyfélkapu regisztrációt követően, TAJ-szám megadásával könnyedén elérhető ITT.  Miután a háziorvosok is hozzáférnek az EESZT rendszeren keresztül a dokumentumokhoz (így azok háziorvosnak történő bemutatására nincs szükség), a háziorvos tisztában lesz a javasolt terápiával, gyógyszerekkel. A Bugát Pál Kórház által nyújtott telemedicina lehetőségéről, elérhetőségeiről az intézmény honlapján is tájékozódhatnak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában