Boldogságóra

2023.10.12. 11:25

Program a boldog óvodásokért és iskolásokért: Hevesből 71 intézmény csatlakozott

A Jobb Veled A Világ Alapítvány által 10 éve elindított Boldogságóra Program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. A vármegyéből 71 intézmény csatlakozott.

Molnár Helga

A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította el a Boldogságóra Programot óvodák és általános iskolák számára. E kezdeményezés egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai programokat foglal magába. A 2023-2024-es tanévben szeptember 30-ig lehetett jelentkezni a programba, melyhez Heves vármegyéből összesen 71 intézmény csatlakozott. A résztvevők hónapról hónapra egy-egy témát járnak körül, amely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben.

A program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. A mostani tanévhez kapcsolódva idén is közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott hozzá. A kezdeményezés nemcsak hazánkban népszerű, ugyanis az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az alapítvány módszertana.

Négy korcsoport, a 3 és 6, a 6-10, a 10 és 14 valamint a 14 és 18 év közötti korosztály számára biztosítanak módszertant és ahhoz szükséges segédeszközöket, tankönyveket, munkafüzeteket, a pedagógusoknak pedig ingyenes online segédanyagokat. A diákok a tanév során 10 egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek sorrendben: a hála, az optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság.

A program módszertana a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve került kidolgozásra pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok munkájának segítségével, melyet azóta is folyamatosan fejlesztenek. Az elmúlt 10 év eredményei és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Pozitív Pszichológia kutatása is igazolta, hogy a boldogságórán elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik. Jobb teljesítménytérnek el az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. Ezen kívül fejlődik a tanulók empátia készségei és szociális érzékenysége is.

– Célunk a pozitív fiatalkori fejlődés elősegítése, a sikeres alkalmazkodás, a személyiség és a belső erőforrások kibontakozásának támogatása. A programunkban alkalmazott, pozitív pszichológiai szemlélet nem csak a boldogságórákra van hatással. Visszajelzések alapján azt látjuk, hogy a kötelező tantárgyak tanítása során is eredményesen alkalmazzák a pedagógusok– nyilatkozta a Boldogságóra Program mostani tanéve kapcsán Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke. A Boldogságóra Program szakmai csapatával szívvel-lélekkel azon dolgozunk, hogy hozzájáruljunk a jövő nemzedékének erősségeikben kiteljesedő életéhez, mert hiszünk abban, hogy az erősségeket és belső értékeket kifejező tudatos élet jobbá teszi a világot – tette hozzá Bagdi Bella.

A Boldogságóra Program célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek. Cél, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges szempontok felfedezésére és tudatosítására. A Boldogságóra Programhoz csatlakozó intézmények folyamatosan frissülő listája a www.boldogsagora oldalon ezen linken érhető el.

(Főoldali képünk illusztráció, forrás Shutterstock.)

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában