2023.05.25. 20:53
Spanyol, török, portugál kisdiákok életét tapasztalhatták meg az egri iskolások
Újabb uniós projekt zárult a Szent Imre Iskolában.
Az „ Act Responsible Think Sustainable” Erasmus + KA229 elnevezésű pályázatban 6 ország több száz diákja és tanára vett részt. A pályázat a megújuló energiaforrások köré épült. A 3 év alatt minden ország egy-egy tartalmas előadással készült, amely a hazájuk nyújtotta lehetőségeket mutatta be, különleges alternatívákat, új módszereket az adott „Fentarthatósági célokra” összpontosítva. A megfizethető és tiszta energiától a veszélyeztetett állat-, és növényfajokon át, az éghajlatváltozás hatásáig mindenféle szegmenst érintettek a feladatok – tájékoztatta portálunkat a Szent Imre Katolikus Általános Iskola.
„A számos program, beszámoló mind remek célt szolgált, többfelől is tanulmányozhatták a környezettudatosság lényegét, s remek lehetőséget adott a pályázatban résztvevő hat ország diákjainak valamint tanárainak is mindezek megtapasztalására, kipróbálására. Emellett többször betekinthettek a kinti oktatásba is, a gyerekek órákat látogattak, s részt vehettek az spanyol, német, török, portugál, olasz, magyar gyerekek iskolai életében, mindennapjaiban is. A kiutazó diákok mind azt mesélték, hogy úgy érzik, sokat fejlődött a nyelvtudásuk, hisz egy hétig folyamatosan angolul beszéltek, az egyetlen közös nyelv volt a kulcs minden és mindenki felé, de a kísérő pedagógusok is így tapasztalták. Különleges ajándék volt mindaz a szeretet, mellyel a kinti családok fogadták őket” – részletezte beszámolójában az intézmény.
– Az Erasmus+ program támogatja a tanítás és tanulás minőségének javítását, mely iskolánk kiemelt céljai közt szerepel minden oktatási szinten, valamint lehetőséget nyújt a pedagógusoknak arra, hogy fejlesszék a szakmai készségeiket és európai partnerekkel dolgozzanak együtt. – mondta Demeter Krisztina, a Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda, AMI angoltanára, aki koordinálta ezt a projektet.
(Főoldali képünk illusztráció, forrás Shutterstock.)