14°
17°

Felpörög a grillszezon

Fontos tényezővé vált a grillszezon a kiskereskedelemben, csak a grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladja a 3,5 milliárdot.

Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból. A piackutató cég arról tájékoztatta a lapot, hogy a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is. Előbbinél 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás.

A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbászeladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék). A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június–júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszerkeverék. Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbászforgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.

A grillszezon kapcsán a Tesco hangsúlyozta: a hipermarketnél a csemegeosztály (csomagolt húsáruk) forgalma meghaladta az 500 millió forintot, s a grillezéshez kapcsolódó friss húsok értékesítési volumene is megközelítette ezt az értéket a február végén zárult 2016–2017-es üzleti évben. Az áruházlánc azt is kiemelte, hogy dinamikusan fejlődő áruosztály a grillsajtoké, a szezon május közepétől szeptember végéig tart, ekkor az év többi hónapjához képest duplázódik a termékkategória forgalma. A 2016–2017-es üzleti évben csaknem 100 millió forintos árbevételt realizált a grillsajtokat tekintve a Tesco, a 2017–2018-as üzleti évben pedig több mint másfélszeres növekedést vár.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél elmondta: 19 magyarországi áruházukban a grillsajtok forgalma átlagosan 75 százalékkal nőtt tavaly. További fejlődéssel számolnak idén ebben a kategóriában, de a vásárlók nemcsak a szezonban keresik a szóban forgó termékeket, hanem októbertől márciusig is, hisz konyhában szintén könnyen elkészíthetők. Emellett az üzletlánc hétféle saját márkás grillkolbászt vezetett be április elején.

A saját húsüzemmel rendelkező Spar szerint a tavalyi kismértékű forgalmi csökkenés ellenére még mindig a pácolt húsok a legkedveltebbek, így a magyaros sertéskaraj, a fokhagymás sertéstarja, a pikáns sertésoldalas, de a csevapcsicsa és a sajtos grillkolbász is népszerű. A prémiumtermékek szerepe erősödött a piacon, főleg az érlelt és friss marhasteak eladása nőtt.

A kapcsolódó termékek szezonja júniusban kezdődik az Interspar és egyes kiemelt Spar üzletekben. Elsősorban faszenet, brikettet, grillbegyújtó olajat, valamint grillkiegészítőket – fogókat, nyársakat, alumínium grilltálcákat – keresnek a vásárlók.

A Lidl is több éve fordít kiemelt figyelmet a grillszezonra. Választékában a sertésből és a szárnyasokból készült konyhakész termékek is megtalálhatóak. Tapasztalataik szerint reneszánszát éli a bográcsozás; igen keresettek a zománcozott bográcsok, a gázzsámolyok és a bográcsállványok. Egyre jelentősebb forgalmat képviselnek a grillezéshez kapcsolódó élelmiszerek és kiegészítő termékek a CBA-nál is Fodor Attila szerint. A kommunikációs igazgató kiemelte: tavasz végétől egészen a hidegebb időjárás beköszöntéig jelentős az igény ezekre az árucikkekre.

A kerti bútorokat is nagyon veszik

A grillek eladásából származó bevételeit 30 százalékkal növelte tavaly a Praktiker Kft., amely idén további bővülésre számít – közölte Nagy Szilvia, a cég kategóriamenedzsere. Erősödik a gázgrillek, illetve a faszenes változatok iránti kereslet. A Praktiker választékában mintegy 30-féle grill és 60-70 kiegészítő található meg, a 40 ezer forintos grillezők a legkelendőbbek.

A kerti bútorok eladása is megugrott 25 százalékkal az elmúlt évben. Az idén újabb 15 százalékos növekedést szeretne elérni a társaság.

Legolvasottabb

1
Hatalmas füst és lángok: kigyulladt egy busz Sirokban – Videó
2
Meglepő dolog derült ki az ősemberről
3
Küzdenek az éttermek: egyre kevesebb a jól képzett szakács
4
Szexuális zaklatás: rendőrkézen a 17 éves támadó
5
Megcsúsztak a motorosok, egyikük súlyos sérülést szenvedett – Frissítve
Is This the Life We Really Want?
Roger Waters jövő májusban visszatér Magyarországra
3 perce
Meghalt egy fiatal magyar túrázó Ausztriában
Holtan találtak egy 27 éves magyar túrázót az ausztriai Rax-hegységben hétfőn.
Gyász
Ezúton mondunk köszönetet mindenkinek, akik szeretett elhunytunk SZABÓ JÓZSEFJOZSÓ egri búcsúztatásán részt vettek és virágaikkal fájdalmunkat enyhítették. Gyászoló család
bajnokok ligája / 1 órája
Most kiderül, mennyire hatékony a párizsi csatártrió
boldogság / 1 órája
Harry herceg nyilvánosan mutatkozott barátnőjével
Közösségteremtés / 1 órája
Jótékonysági futás indult Kárpátaljára
35,2 milliárd értékben / 2 órája
Többet lízingeltek a mezőgazdászok
Magtárház Kft. / 3 órája
Nehezen kelt el Magyarország legnagyobb gabonaraktára
eger / 4 órája
Meglepő kincsekre bukkantak az egri várban
J. H.